Miután a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) pénteken részben felfüggesztette a 3-as metró középső szakaszának alagútfelújításáról szóló szerződést a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel. A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy már csak az osztrák vállalaton múlik, hogy a déli szakasz felújítását is abbahagyja. A szerződés felfüggesztésével együtt járó új közbeszerzési eljárás lefolytatásával rendkívüli módon megcsúszhat az építkezés, és várhatóan a korábbinál jóval drágább ajánlatok futnak majd be. Amennyiben dugába dől a beruházás, beláthatatlan következményei lehetnek mind közlekedésszervezési, mind költségvetési szempontból, s Karácsony Gergely főpolgármesterségének a legnagyobb fiaskója lehet.
A lapnak a Swietelsky és a BKV közti huzavonára rálátó forrása szerint a 3-as metró alagúti és vágányépítési szerződésének módosítása ügyében nagyon távol állnak a megállapodástól a felek, akik saját érdekeik érvényesítése érdekében gyakorlatilag elmentek a falig, és már felmerült a szerződés felfüggesztése, sőt annak felmondása, illetve új közbeszerzés kiírása is a hátralévő munkálatokra.
A július 24-én, pénteken lejáró szerződést módosítani, hosszabbítani kellene a projekt jelentős csúszása miatt. A vállalkozó (Swietelsky Vasúttechnika Kft.) azonban mindezért 17,5-18,1 milliárd forintos követeléssel lépett fel, amelyből nem hajlandó engedni. A Magyar Nemzet úgy tudja, a BKV 8,1 milliárdot ismerne el, de a mintegy tízmilliárd különbözet szerintük alátámasztatlan, az sem a közbeszerzési felügyeleti főosztályon (KFF), sem az EU-n nem menne át. Ezt mérnökök is megerősítették. Értesüléseink szerint a BKV független szakértő bevonását, illetve a teljes igény vagy a vitatott rész peresítését javasolta, azonban a vállalkozó ettől is elzárkózott, sőt – ahogy fentebb említettük – a déli szakasz munkáinak leállítását is kilátásba helyezte. A vállalkozó azt hangoztatja, ha enged, akkor vesztesége keletkezik. Mindezek alapján az eddigi tárgyalás eredménytelen lett.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Magyar Nemzet