Egy év alatt többször riasztották a tűzoltókat a 3-as metróhoz, legutóbb két hete – a Nyugati térhez. A szerelvényekbe már tavaly tűzoltó és riasztó berendezést szereltek.
A 3-as metrót majdnem 38 éve adták át. Kocsijai elérték üzemidejük határát, sőt, egy részük már 5-7 évvel meg is haladta. Az alagút és a pálya is elöregedett, ezért több szakaszon is sebességkorlátozás van érvényben. A városvezetés a szerelvények felújítását önerőből is vállalná. Ez körülbelül 60 milliárd forintba kerülne, és 15 évvel hosszabbítaná meg az élettartamukat. A pályafelújítás drágább: 90 és 140 milliárd között ingadozik.
– Az egyesületünk szerint szerencsésebb lenne egy olyan faltól falig felújítást végeztetni, amelynek a következtében a következő 30 évben biztos, hogy nem kell komolyabb mértékben hozzányúlni a 3-as vonalhoz. Azt gondoljuk, hogy ez lenne a célszerű, és hosszabb távon ez lenne a gazdaságosabb, ugyanakkor lehet olyan felújítást végezni, ahol bizonyos részfeladatokat elhagynak, vagy nem a legkorszerűbb módon hajtják végre, akkor természetesen a 130-140 milliárd forinttól elmehetünk az alsó érték irányába – jelentette ki a Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre.
– A kormány kész vállalni azt, hogy a főváros hitelfelvételét ebből a célból engedélyezi, amennyiben ilyen megkeresés lesz majd a főváros részéről, készek vagyunk azt is vállalni, hogy akár állami garanciával segítsük a hitelfelvételt – fogalmazott Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
Az összegről nem volt szó a tájékoztatón, a fejlesztési miniszter tárgyal majd a főpolgármesterrel. Tarlós Istvánt szabadsága miatt nem tudtuk csütörtökön elérni, szerdán közleményben köszönte meg a kormány felajánlását. A tervezés egy, másfél évig tart, és majdnem kétmilliárd forintba kerül. Utána következhet maga az építkezés, ami 5-10 évet is igénybe vesz.