2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Láncreakció 13:00

Belföld

Leáll a termelés a győri Audi gyárban

Leáll a termelés a győri Audi gyárban - közölte a vállalat az MTI-vel. Mint fogalmaznak, a koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és § az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt, a tervek szerint, hétfőtől szünetel a termelés. A Volkswagen konszern legtöbb telephelyén felfüggeszti a termelést, ami érinti a német, a belga és a mexikói telephelyeket is.

  • Leáll a termelés a győri Audi gyárban

A Ford kényszerszabadságra küldi főbb európai gyárainak dolgozóit

Az amerikai Ford járműgyártó kényszerszabadságra küldi alkalmazottait csütörtöktől európai fontosabb gyáraiból, így a dél-romániai craiovai üzeméből is a koronavírus-járvány miatt - közölte kedden a gyártó.

A Ford közleménye szerint a működés ideiglenes felfüggesztése várhatóan pár hétig tart.

Az intézkedést azzal indokolták, hogy a forgalmazók az eladások csökkentésére számítanak, a beszállítókkal való munkát pedig megnehezítik a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások.

A romániai gyár dolgozói a kényszerszabadság idejére megkapják alapbérük 78 százalékát, illetve a törvény által ilyen helyzetekre előírt egyéb juttatásokat. A Ford Romániának 6 ezer dolgozója van, a dél-romániai craiovai gyárban az Ecosport és a Puma modelleket gyártják.

A közlemény szerint a szakszervizek, ahol a helyi szabályozás ezt megengedi, elvégzik a fő karbantartási munkákat.

"Bár létesítményeink működését a koronavírus eddig szerencsére korlátozottan befolyásolta, a járvány mégis példátlan hatással van alkalmazottainkra, márkakereskedőinkre, beszállítóinkra és vásárlóinkra, illetve az egész európai társadalomra" - nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

A németországi Kölnben és Saarlouisban, illetve a romániai Craiovában március 19-től, csütörtöktől áll le ideiglenesen a termelés. A Ford spanyolországi valenciai összeszerelő üzeme és motorgyára már március 16-tól, hétfőtől ideiglenesen felfüggesztette a termelést, miután három dolgozónál koronavírus-fertőzést állapítottak meg az elmúlt hétvégén. Az üzemekben csupán a legfontosabb munkákat - például a karbantartást és a biztonsági felügyeletet - végzik el - írták.

A Ford mintegy 199 000 embert foglalkoztat világszerte. A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53 000 alkalmazottat, a közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67 000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán.

 

A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét

A koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést európai üzemeinek többségében a német Volkswagen-csoport, a világ legnagyobb autógyártó társasága - jelentették kedden német hírportálok Herbert Diess vezérigazgatóra hivatkozva. Ugyancsak a termelés felfüggesztéséről tett bejelentést a Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler.

A Volkswagen-csoport vezetője wolfsburgi tájékoztatóján elmondta, hogy két-három hétre felfüggesztik a termelést a legtöbb németországi és európai üzemben.

A spanyolországi, portugáliai, olaszországi és szlovákiai üzemek már a héten leállnak - tette hozzá Herbert Diess.

Kiemelte, hogy az új típusú koronavírus terjedése miatt egyre csökken a kereslet, és bizonytalan a gyártáshoz szükséges termékek, alkatrészek ellátása.

A sajtójelentések szerint az üzemi tanács egy levélben arról tájékoztatta a munkavállalókat, hogy a pénteki műszakzárással áll le a termelés a legtöbb üzemben Németországban és Európa más országaiban.

A beszámolók szerint a napokban több üzem dolgozói között regisztráltak fertőzötteket, és megszigorították a higiéniai, járványvédelmi előírásokat.

A wolfsburgi tájékoztatón Frank Witter pénzügyi igazgató kiemelte: nem tudni, hogy a járvány milyen súlyosan és milyen hosszan hátráltatja a vállalatcsoportot, ezért szinte lehetetlen előrejelzést adni a pénzügyi hatásokról.

A Volkswagen-csoport tavaly 10,97 millió járművet értékesített, így sorrendben a hatodik éve szerezte meg az első helyet az autógyártó társaságok rangsorában. A második a japán Toyota 10,74 millió eladott járművel.

A német cég a legutóbbi, februári előrejelzésében még azzal számolt, hogy 2020-ban is hasonló nagyságrendben értékesít gyártmányokat.

A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen gyártja.

A Daimler stuttgarti központjának kedd délutáni közleménye szerint a koronavírus-világjárvány miatt felfüggesztik "a termelés nagy részét" és egyes adminisztratív területek működését Európában. Az intézkedés még a héten életbe lép és egyelőre két hétre szól.

A termelés felfüggesztése " a személygépkocsikat, a szállítógépjárműveket és a haszongépjárműveket gyártó európai üzemekre" vonatkozik - áll a közleményben, amely szerint a további intézkedések a járványügyi helyzet alakulásától függenek.

A koronavírus-járvány gazdasági hatásait egyelőre nem lehet felmérni vagy megbízhatóan megbecsülni - tették hozzá.

A termelés felfüggesztésével a német társaság hozzájárul az alkalmazottak védelméhez és a járvány megfékezéséhez. A döntés azt is szolgálja, hogy a cég felkészüljön egy átmeneti időszakra, amelyet az "alacsony kereslet" jellemez majd, és "biztosítsa pénzügyi erejét" - közölték.

A Daimler tavaly 3,344 millió járművet értékesített, ami minimálisan kevesebb az egy évvel korábbi 3,352 milliónál. Az első számú üzletág, a személygépkocsikkal foglalkozó Mercedes-Benz Cars rekordszámú, 2,385 millió járművet adott el.

A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer a ZDF országos köztelevíziónak nyilatkozva kiemelte: az utóbbi hónapokban "összeomlott" a kínai piac, most az európai hanyatlik, a következő pedig az amerikai lehet, vagyis az autóipari termelés három legfontosabb felvevőpiacán egyszerre zuhanhat a kereslet.

Erre az ágazat történetében nem volt példa. A most bontakozó folyamatok "megítélésünk szerint a legsúlyosabb válságot jelentik a második világháború óta" - mondta a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója.

 

 

Hír  TV

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

A nap kérdése

A nap kérdése

A most létrejött hároméves bérmegállapodás az első lépés az 1 millió forintos átlagbér felé?
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!