A múlt héten bemutatták az első összeszerelt vasútvillamos-szerelvényt Szentesen. Lázár János ennek kapcsán elmondta, a projekttel a hódmezővásárhelyiek megfogták az Isten lábát, és megkötötték az évszázad üzletét, ugyanis úgy gazdagodtak egy 80 milliárd forintos beruházással, hogy egyetlen adóforintot sem kellett hozzátenniük ahhoz.
Az országos mintaprogram a Magyar Kormány és az Európai Unió által valósult meg, ezzel kiemelten támogatva a vásárhelyieket
– tette hozzá.
A politikus büszke arra, hogy a vásárhelyiekkel közös 15 éves munka meghozza gyümölcsét, hiszen 2005 őszén kezdődtek meg az első tárgyalások Vásárhely és Szeged összeköttetéséről. (...)
A néhány hét múlva kezdődő és több hónapos tesztjárat után a cél, hogy az őszi tanévkezdésnél már megkönnyítsük a Szegedre járást – fejtette ki.
A projektért felelős kormánybiztos szerint a közlekedési fejlesztésekkel és agglomerációk kialakításával érhető el, hogy a vidéken élők ne költözzenek nagyvárosokba. A vásárhelyiek ugyanis 30-35 perc alatt nagyvárosi szolgáltatásokhoz juthatnak, ami jelentős gazdasági lehetőségeket is hordoz magában.
Minden vásárhelyi család élete jobb lesz, nagyon jó ötlet volt, hogy belevágtunk
– értékelt Lázár. Mint elmondta, egy város gazdasági lehetősége nemcsak azon múlik, hogyan építi vagy teszi magát tönkre, hanem azon is, hogyan tud összekapcsolódni a környező településekkel. A Trianon előtti Magyarország sikere abban rejlett, hogy az alföldi nagyvárosok egy gazdasági egységet alkottak. Ennek helyreállítása a cél, ezért tervezik a Szeged-Szabadka közötti vasút felújítását és 2024-ig a tram-train vonal Szabadkáig történő meghosszabbítását.
A villamosvasutat ért támadásokkal és kritikákkal kapcsolatban Lázár János úgy fogalmazott: nem foglalkozik a helyi politikai lökdösődéssel, mert ezek 50-100 év múlva teljesen jelentéktelenek lesznek.
Senki nem fogja tudni, hogy ki volt Vásárhely polgármestere 2021-ben, csak azt, hogy ez volt az az év, amikor megindult itt a villamos. Ez a szerelvény kiállja az idő próbáját, mert vandálbiztos és politikai vandálbiztos lesz. Vásárhelyt ugyanis immár három éve politikai vandálok vezetik, akik mást sem csinálnak, mint rombolnak, pusztítanak, uszítanak. Egy fegyverük van, az irigység. Soha semmit nem tudtak elérni, és borítékolható, hogy soha nem is fognak, mert az ő politikájuk nem az építésről, hanem a rombolásról szól, míg az enyém az építésről. Soha nem valami ellen, hanem valami mellett politizálok. Ez a különbség közöttünk, de meg tudom nyugtatni a vásárhelyieket, hogy a városházán uralkodó politikai vandálok sem tudják tönkretenni a tram-traint, mivel az önkormányzatnak semmi köze hozzá
– jelentette ki Lázár.
Ugyanakkor hozzátette: bárki felszállhat a villamosra, aki megveszi a menetjegyet, és betartja az utazási szabályokat.
A menetrend kialakítása is folyamatban van. A reggeli és délutáni csúcsidőben nagyon sűrűn jár a vasútvillamos, ami szerdán, csütörtökön, pénteken és szombaton éjszaka is közlekedik.
A legmodernebb magyar felsőoktatási intézményt hozzák létre
A korábbi Szent István Egyetem február 1-jétől a hatékonyabb és magasabb színvonalú felsőoktatás érdekében alapítványi fenntartásban működik tovább, melynek neve: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Csányi Sándor által vezetett kuratórium tagja Lázár János is.
Hozzánk tartozik többek között a gödöllői, a szarvasi, a kaposvári, a gyöngyösi és a keszthelyi egyetem is, 12-14 ezer diákkal. A célunk, hogy a következő években a világ 100 legjobb agráregyetemébe kerüljön az egyetem, és egyben legyen a legmodernebb magyar felsőoktatási intézmény is
– ismertette a mezőhegyesi ménesbirtokért is felelős kormánybiztos.
Az egyetem éves költségvetése 55 milliárd forint, és 11 ezer hektáros termőterülettel és 3 ezer munkavállalóval rendelkezik. A cél, hogy minden vidéki magyar gyermek boldogulhasson az agráriumban és a fiatalok számára vonzóvá váljon a mezőgazdaság.
A teljes cikk ITT olvasható.