Belső információk alapján úgy tudni, hogy jelenleg még nem írták alá a fentiekkel kapcsolatos közbeszerzést. Úgy értesültünk, hogy az elhúzódás nem egyedi eset a társaságnál. 2020-ban például az 1,1 köbméteres zöld konténerek közbeszerzése húzódott el, akkor közel egy évet kellett várni a tartályokra. Rejtélyes, hogy a közbeszerzések kiírására miért akkor kerül sor, amikor már szinte teljesen elfogy egy adott tartálykészlet. Miért nem írják ki akkor a pályázatot, amikor még a készlet hatvan százaléka rendelkezésre áll? Ugyan a 120 literes, kék fedelű, papírgyűjtő tartályokból még rendelkezésre áll korlátozott számban mosott, használt állapotú, de a tartályszállítók nem szívesen visznek ki ezekből, mert az ügyfelek egy része szóvá teszi az igencsak felületesen tisztított tartályok küllemét, minőségét.
Várhatóan csak május közepén változhat meg a közbeszerzés terén bármi is, addig marad a tartályhiány és a dolgozók félelemben tartása.
Lapunk ugyanis úgy értesült, hogy a tartályszállító csoportnál a készlethiány miatt jelentősen megcsappant a munka, hiszen azokat a címeket kivették a napi munkamenetből, ahol a két, érintett tartálytípusra várnak az ügyfelek, ezért az átlagosan nyolc teherautóval kivonuló csoportnál elegendő az állomány fele a munkavégzésre.
Információink szerint a csoportnál a hangulat nem mondható a legjobbnak, hiszen tavaly ősztől gyakorlattá vált, hogy időszakosan a tartályszállítókat egyik hétről a másikra kommunális vagy szelektív hulladékgyűjtő járatra vezénylik át, hulladékrakodónak.
Bár ezt munkaköri leírás módosítása, és írásbeli elrendelés nélkül nem tehetné meg a vállalat, a dolgozók mégis elvállalják a hulladékrakodói munkát, mert burkoltan a tudtukra adta a dél-pesti hulladékszállítási üzem vezetője, hogy akik azt megtagadják, könnyen az utcán találhatják magukat.
Belső információ szerint akadt nemrégiben olyan tartályszállító, aki a lelki fenyegetettség miatt önként távozott az társaságtól, annak ellenére, hogy nagy a munkaerőhiány a cégnél, főleg fizikai oldalon.
Ugyanakkor az év elejétől az FKF változtatott a szelektív hulladékgyűjtés-stratégiáján: például a Tetra Pak dobozokat immár nem a papírgyűjtőbe, hanem a műanyaggyűjtő, sárga fedelű tartályba kell elhelyezni, azonban úgy tudni, még az új változást szemléltető matricák sem készültek el. Budaörs hulladékszállítását 2022 januárjától az FKF vette át, de az ott élők mind a mai napig nem kaptak a cégtől új kukákat, ami szintén közbeszerzési probléma.
Kerestük az FKF-et az üggyel kapcsolatban, de eddig még nem válaszoltak megkeresésünkre.
Magyar Nemzet