Az autósok többsége már elvitte kocsiját a gumishoz vagy a közeljövőben el fogja. A téli gumi lamellázottsága sűrű, kialakítása erősen barázdált. Anyagmintázata nyitott, így haladás közben nem gyűlik fel a víz a résekben. A téli gumit alkotó keverék lágyabb, így alacsonyabb hőmérsékleten is jól tapad az úton, ezért a téli nyálkás, latyakos aszfalton sokkal biztonságosabb, mint a nyári.
„A legnagyobb gyártók azt ajánlják, hogy 7 fok alatt cseréjünk téli gumira, egyébként a szomszédos Ausztriában kötelező is, nálunk csak ajánlott, viszont azt gondolom, hogy a magyar autósok egyre inkább megértették az üzenetet és egyre inkább szánnak arra, hogy biztonságban tudjanak autózni” – nyilatkozta Pollák Péter, az AKH Kft kereskedelmi és marketing igazgatója.
Egyre több autós cserél az évszakhoz képest korán. A gumis szervizek októberi és novemberi bevételeinek 50 százalékát a téli gumik felszerelése adja – tette hozzá a szakember.