A 2020-ban bevezetett Nemzeti Alaptantervhez (NAT) kapcsolódó új tankönyvekről, digitális tananyagokról, az ezzel kapcsolatos tapasztalatokról tartott konferenciát az Oktatási Hivatal nemrégiben, ahol Sipos Imre, az Oktatási Hivatal tartalomfejlesztési és tankönyvkiadási elnökhelyettese a hivatal tankönyvfejlesztéséről beszélt és bemutatta a Nemzeti Köznevelési Portálon elérhető okostankönyveket, élménypedagógiai felhasználási lehetőségeiket. Hogyan sikerült a tankönyvfejlesztés, melyek a tapasztalatok, egyebek mellett erről kérdeztük.
A hagyományos tankönyvek mellett számos digitális tartalom színesíti a tananyagot
Az új tankönyveket a Nemzeti Alaptanterv 2020-as bevezetése óta felmenő rendszerben vezették be, a legutolsó kiadványokat – a 4., 8. és 12. évfolyamosok taneszközeit – az elmúlt év őszén kaphatták kézhez a diákok. Emellett az elmúlt években csaknem 300 okostankönyv, 40 ezer okosfeladat, többezer videó, animáció került fel az Oktatási Hivatal tartalomszolgáltató felületére, a Nemzeti Köznevelés Portálra – foglalta össze az eddig megvalósult tananyagfejlesztéseket Sipos Imre. A tartalomfejlesztési és tankönyvkiadási elnökhelyettes úgy véli, mindezek sokkal többet nyújtanak a diákoknak, mint a papíralapú tankönyvek használata, ez már élménypedagógia: a digitális taneszközök használata élményszerűbbé teheti a tanítást, tanulást.
A teljes cikket a VG oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA!