2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Láncreakció

Következik:

Vezércikk 14:00

Belföld

Ja, a plakát? Csak egy reklámfogás!

Nem érdemes bojkottálni a Coca-Cola hirdetései miatt a terméket, mert a cég lecseréli a plakátokat. A megkérdezett fővárosi lakosokat egyébként sem hozta lázba a kampány, és inkább üzleti fogásnak, mint homoszexuális propagandának tartották.

  • Ja, a plakát? Csak egy reklámfogás!

Nagy port vert fel Boldog István fideszes képviselő Facebook-bejegyzése, amelyben a Coca-Cola termékeinek bojkottjára szólított föl a cég szerinte homoszexualitást promotáló plakátjai miatt. A sajtó fölkapta a hírt, de úgy tűnik, az embereket kevésbé hozta lázba a kérdés. Budapest ut­cáin a járókelőkkel beszélgetve az a benyomásunk támadt, a többség annak tekinti a plakátkampányt, ami: reklámfogásnak.

– Eddig melltartó nélküli, dús keblű lányok voltak az üdítőreklámokban. Az is nyilván arról szólt, hogy az emberek pillantását megragadja, és eszükbe juttassa, hogy szomjasak. Nem hiszem, hogy ennél többet kellene gondolni ebbe a kampányba. A Coca-­Colánál arra törekedtek, hogy minél nagyobb hiszti legyen belőle – mondta lapunknak Dominik, a 41 éves cégvezető, akit az egyik fővárosi aluljáróban kérdeztünk. – Ez egy jó reklámfogás. Ennyi. Az én értékrendemhez nem illik, de egy multinacionális cég úgy próbálhat pénzt szerezni, ahogy akar – folytatja a férfi, majd hozzátette: – Én nem csinálnék ilyen kampányt, de hogy őszinte legyek, a XXI. században ennél cifrábbakat is látott már az ember.

Másképp látja a kérdést Klára. – Kicsit irritál. Miért pont azonos neműekkel kell a szerelmet illusztrálni? Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet az azonos neműek közötti szerelem, de én természetellenesnek gondolom. Elfogadom, hogy van ilyen, de nem reklámoznám – fogalmaz a 67 éves asszony.

– Furcsának tartom ezt a kampányt, mert egy reklámnak minél több embert kell megszólítania és rávennie a termék fogyasztására. Nem tudom, miért gondolják, hogy egy ilyen plakáttal jobban célt érnek, mint ha csak olyat használnának, amelyiken egy helyes fiú és egy helyes lány van. Nem hiszem, hogy jelenleg Magyarországon ez a kampány sikeres lehet. De hát ez a globalizáció. Én utálom a kólát, mert egy egészségre káros ital, amit egyáltalán nem is kellene reklámozni. Én már akkor sem szerettem, amikor először behozták Magyarországra – teszi hozzá Klára, mielőtt felszállna a hatos villamosra.

– A fehérneműreklámokon majdnem meztelen nők vannak. Az szerintem sokkal rosszabb – vélekedik a 27 éves Kriszta, aki éppen gyesen van első gyermekével, de korábban egy multinacionális cégnél dolgozott. – A vállalat reklámozni akarja magát, és ezt az egészet sokan túlreagálták. Ha a szemem sarkából nézném ezeket a plakátokat, szerintem nem is tűnne föl, mi van rajtuk. A bojkottra hívók pont az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének – teszi hozzá az édesanya, aki szerint marketingszempontból zseniá­lis a kampány, mert most mindenki a Coca-Coláról beszél. – A cég marketingesei biztosan komoly bónuszt kapnak idén – mondja nevetve.

Hasonlóan látja a dolgot Zsuzsanna is. – Szerintem ez pusztán egy marketingfogás, hogy a cég neve forogjon, erről beszéljenek az emberek és erről írjanak az újságok Arra megy ki a játék, hogy ha valaki eddig nem ivott Coca-Colát, de egyetért ezzel az üzenettel, akkor a jövőben fogyassza. A Facebookon már láttam, hogy többen is kiírják, csak azért is vesznek ezután kólát – mondja a 34 éves nő, aki jogászként dolgozik egy állami vállalatnál. Hozzáteszi: – Amúgy az, hogy ki kibe szerelmes vagy ki kivel jár, teljesen magánügy. A fiatal jogászt az eset arra emlékezteti, amikor nemrég egy kozmetikai cég a Pride felvonulás mellé állt. – Biztosan azt remélték, ezután a homoszexuálisok majd az ő termékeikkel sminkelik magukat – mondja Zsuzsanna, aki szerint fölösleges bojkottálni a Coca-Colát, mert egy ekkora céget ezzel úgysem lehet megroppantani.

– Előbb hallottam a plakátokról, mint hogy tényleg láttam volna az utcán. Nem sértik az érzékenységemet ezek a hirdetések. Ha nem lenne a Love is love szlogen a plakáton, nem is biztos, hogy erotikus asszociációim lennének – mondja Zoltán. A 64 éves középiskolai tanár szerint a cégnél hideg fejjel felmérték, hogy mindenki az ő termékükről fog beszélni, és ennél jobb nyereségnövelő lehetőséget nemigen lehetne elképzelni. – Ez szerintem egy totálisan cinikus kampány, amelyben beburkolóznak egy pozitív üzenetbe, és hasznot termelnek – állítja a férfi. – Én mint heteroszexuális ember mindenképpen különbséget teszek a homoszexuális és a férfi és nő közötti kapcsolatok között, de nem ítélem el egyiket sem. A szerelem szóról én egy férfira és egy nőre asszociálok, de el tudom fogadni, hogy van más is. Engem nem bánt, hogy mások tőlem eltérően gondolkoznak – fogalmaz a magát liberálisként meghatározó pedagógus.

„A szégyen 50 árnyalata van itt” – sommázta véleményét egy a középiskolai tanáréhoz hasonló világnézetű blogger, aki szerint nemcsak hihetetlenül környezetszennyező a Coca-Cola működése, de a fő termékük gyakorlatilag méreg. Egy másik azzal válaszolt a bejegyzésre, hogy a profitmaximalizálásért mindent elkövető cég csupán ráakaszkodott a melegmozgalomra, hogy szerethetővé varázsolja magát.

Az embereket tehát nemigen hozta lázba sem a Coca-Cola plakátkampánya, sem Boldog István bojkott felhívása. Az üdítőital-gyártó tegnap jelezte: szivárványszínű kólásüveget ábrázoló képekre cserélik a homoszexuá­lis párokat megjelenítő plakátjaikat.

Magyar Nemzet

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Európai-szinvonalú húsüzem látja el az országot + videó

Európai-szinvonalú húsüzem látja el az országot + videó

A Regnum a SPAR Magyarország saját húsüzeme. A cég ilyet elsőként és egyedüliként hozott létre az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül. Az elmúlt két évtized során komoly fejlődésen ment keresztül a vállalat, több mint 8 milliárd forintot fordítottak fejlesztésre.

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

A svájci államfővel tárgyalt Orbán Viktor

A svájci államfővel tárgyalt Orbán Viktor

Magyarország EU-elnökségéről, az ukrajnai és a közel-keleti háborús konfliktusokról valamint a svájci-magyar gazdasági együttműködésről tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnök Viola Amherddel, a Svájci Államszövetség elnökével pénteken a Karmelita kolostorban.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!