2023. 09. 24. Vasárnap Gellért, Mercédesz napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Poltikai hobbista 03:00

Belföld

ITM: Felelőtlenül járt el a Strabag a Hárosi Duna-híd építésénél

Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára vasárnap a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.

  • ITM: Felelőtlenül járt el a Strabag a Hárosi Duna-híd építésénél

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoring rendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedések kellenek.

Hangsúlyozta: a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől előreláthatóan vasárnapig forgalomterelést kénytelen bevezetni, a bal pályahidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával - ismertette.

Schanda Tamás kiemelte: az M0 déli szektora Magyarország legnagyobb forgalmú útszakasza,és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint 100 ezer jármű halad át.

Közölte, a rendkívüli terhelésre a szakasz már ma sem lenne alkalmas, ha a bővítéséről nem gondoskodott volna a polgári-nemzeti kormány az elmúlt évtized első felében. A fejlesztések eredményeként az M0 - az M1 és M5 autópályák között mindkét irányban - három-három sávossá vált. A kapacitásbővítés után a szektor terhelése ugrásszerűen nőtt tovább, a részben több évtizede épült pályaelemek, műtárgyak felújítása halaszthatatlanná vált.

A jelenleg zajló ütemben az M6 autópálya és az 51. sz. főút közötti szakaszon a bal pálya aszfaltburkolatát teherbíróbb betonra cserélik. A hidakat korszerűsítik, környezetvédelmi és forgalombiztonsági beavatkozásokat végeznek el, mindezt a forgalom lehetőség szerinti folyamatos fenntartása mellett. Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nyerte el a munkát, és 2018 áprilisában megkezdték a rekonstrukciót.

A hídon tavaly májustól szeptemberig végezték el a szükséges sarucseréket, idén áprilisban pedig készre jelentették a bal pályahíd megnyitáshoz szükséges feladatokat is. Nem sokkal később azonban a saruk cseréje szükségessé vált, egyikük el is tört.

A saját, súlyos mulasztásuk okozta problémákon lassan fél éve képtelenek felülkerekedni a kivitelezők. Csak az állami vállalatok éberségének köszönhető, hogy ezzel nem sodorták közvetlen veszélybe a közlekedőket - hansúlyozta Schanda Tamás.

"Magyarország legforgalmasabb útszakaszával - és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal" - mondta.

Kitért arra is, hogy a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni. Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

Az államtitkár azt mondta, "remélhetjük, hogy a baloldal is tanul a Deák Ferenc híd esetéből". Bízik abban, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és a budapesti vezetés nem a Strabagra vagy az A-Híd-ra fogja bízni egy másik budapesti híd, a Lánchíd felújítását.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Globál: Egynapos háborúban dőlt el Karabah sorsa

Globál: Egynapos háborúban dőlt el Karabah sorsa

Berobbant a lőporos hordó a Kaukázusban. Az ukrán háború tombolása közepette vitték dűlőre az azeriek régi történelmi konfliktusukat az örményekkel. A Globálban Vasa Lászlóval, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatójával beszélgetünk a témáról.

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:30-kor műsorra kerülő Svenkben mostantól Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Januártól nem hétfő esténként, hanem vasárnap 19 órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét. Ez mostantól nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma lesz. Keddtől péntekig 21 órától gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A Karc FM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99

Kapcsolódó tartalmak

Pécsi Pride: Aki nem ugrál, az büdös náci

Pécsi Pride: Aki nem ugrál, az büdös náci

Aki nem ugrál, az büdös náci, hej-hej – ez a rigmus a Pécsi Prideon hangzott el, a menetet vezető kamionról. Az alacsony érdeklődés mellett zajló eseményen négyen mondtak beszédet, köztük a holland nagykövet és a hirhedt Pankotai Lili, volt pécsi gimnazista is.
Keresztényként próbálja beállítani magát Gyurcsány Ferenc

Keresztényként próbálja beállítani magát Gyurcsány Ferenc

Keresztényként kívánja láttatni magát Gyurcsány Ferenc, holott pártja rendszeresen az egyházakat támadja. A DK vezetője már 2014-ben azzal fenyegetőzött, hogy ha kormányra kerül ellehetetleníti az egyházakat, de arról is tanúbizonyságot tett már, hogy a katolikus vallás alapjaival sincs tisztában.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!