2024. 04. 20. Szombat Tivadar napja
Jelenleg a TV-ben:

Vezércikk

Következik:

Híradó 15:00

Belföld

ITM: Felelőtlenül járt el a Strabag a Hárosi Duna-híd építésénél

Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára vasárnap a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.

  • ITM: Felelőtlenül járt el a Strabag a Hárosi Duna-híd építésénél

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoring rendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedések kellenek.

Hangsúlyozta: a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől előreláthatóan vasárnapig forgalomterelést kénytelen bevezetni, a bal pályahidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával - ismertette.

Schanda Tamás kiemelte: az M0 déli szektora Magyarország legnagyobb forgalmú útszakasza,és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint 100 ezer jármű halad át.

Közölte, a rendkívüli terhelésre a szakasz már ma sem lenne alkalmas, ha a bővítéséről nem gondoskodott volna a polgári-nemzeti kormány az elmúlt évtized első felében. A fejlesztések eredményeként az M0 - az M1 és M5 autópályák között mindkét irányban - három-három sávossá vált. A kapacitásbővítés után a szektor terhelése ugrásszerűen nőtt tovább, a részben több évtizede épült pályaelemek, műtárgyak felújítása halaszthatatlanná vált.

A jelenleg zajló ütemben az M6 autópálya és az 51. sz. főút közötti szakaszon a bal pálya aszfaltburkolatát teherbíróbb betonra cserélik. A hidakat korszerűsítik, környezetvédelmi és forgalombiztonsági beavatkozásokat végeznek el, mindezt a forgalom lehetőség szerinti folyamatos fenntartása mellett. Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nyerte el a munkát, és 2018 áprilisában megkezdték a rekonstrukciót.

A hídon tavaly májustól szeptemberig végezték el a szükséges sarucseréket, idén áprilisban pedig készre jelentették a bal pályahíd megnyitáshoz szükséges feladatokat is. Nem sokkal később azonban a saruk cseréje szükségessé vált, egyikük el is tört.

A saját, súlyos mulasztásuk okozta problémákon lassan fél éve képtelenek felülkerekedni a kivitelezők. Csak az állami vállalatok éberségének köszönhető, hogy ezzel nem sodorták közvetlen veszélybe a közlekedőket - hansúlyozta Schanda Tamás.

"Magyarország legforgalmasabb útszakaszával - és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal" - mondta.

Kitért arra is, hogy a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni. Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

Az államtitkár azt mondta, "remélhetjük, hogy a baloldal is tanul a Deák Ferenc híd esetéből". Bízik abban, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és a budapesti vezetés nem a Strabagra vagy az A-Híd-ra fogja bízni egy másik budapesti híd, a Lánchíd felújítását.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Menczer Tamás: Megvan a 20.000 aláírás! + videó

Menczer Tamás: Megvan a 20.000 aláírás! + videó

Néhány óra alatt összegyűjtötte az európai parlamenti választáshoz szükséges húszezer aláírást a Fidesz–KDNP - jelentette be a kormánypártok kommunikációs igazgatója. Menczer Tamás azt mondta: a munkát folytatják, a cél, hogy minél több emberhez jussanak el.

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

A pécsi buszok járműcseréje bíróságon végződött + videó

A pécsi buszok járműcseréje bíróságon végződött + videó

Április 30-án hirdeti ki másodfokú határozatát a Pécsi Ítélőtábla, a buszos ügy néven ismert perben. A vádirat szerint az eredeti árnál 666 millió forinttal többért vett Pécs használt tömegközlekedési járműveket. Első fokon a vádlottakat felmentették.
Megvan Csire Zsuzsi temetésének időpontja

Megvan Csire Zsuzsi temetésének időpontja

A múlt hétfőn elhunyt Csire Zsuzsi, a szívbeteg debreceni lány. A tragédiát követően, pénteken az édesanyja a közösségi oldalán tette közzé, hogy mikor lesz a fiatal lány végső búcsúztatása - írja a haon.hu.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!