2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Láncreakció

Következik:

Vezércikk 14:00

Belföld

Ingyenesek maradnak az autópályák Budapest belterületén

Budapest belterületén ingyenesek maradnak az autópályák – közölte a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, miután a tárca parlamenti államtitkára 19 polgármesterrel egyeztetett a díjfizetés kiterjesztéséről. A főváros külső kerületeinek vezetői továbbra sem akarnak hallani arról, hogy az M0-s körgyűrű és az autópályák bevezető szakaszainak használatáért fizetni kelljen. A főpolgármester és a kerületi polgármesterek egyéves bevezetési próbaidőt kérnek az új útdíjrendszernek a kormánytól.

A szaktárca szerint nem kell attól tartani, hogy az átmenő forgalom megnő Budapesten, a főváros környéki településeken és a vidéki nagyvárosokban azzal, hogy az elkerülő utak egy részéért a jövőben fizetni kell. Az érintett budapesti kerületi polgármesterek továbbra is elutasítják az M0-s körgyűrű és az autópályák fővárosi bevezető szakaszainak fizetőssé tételét. Bővebben >>>

Az évi ötezer forintos megyei matricák bevezetését jónak tartják.

A Hír Televízió információi szerint puhul a javaslat, nemcsak a Megyeri híd maradhat ingyenes, hanem a hídtól egészen az M3-as autópálya-csomópontig kiterjesztenék a díjmentes szakaszt.

Nem ezzel a céllal épült

„Azt állítom magam is mint közlekedésmérnök, hogy egy városi elkerülő szakasz azért épült meg, hogy a városból kivonzza a forgalmat, hogy azon kerüljék el a várost. Ezeknek a városi elkerülő szakaszoknak – legyen akár az M0-s vagy bármelyik más vidéki várost elkerülő szakasz – az a lényegük és értelmük, hogy a város működését segítsék és nem az, hogy azt a fizetős gyorsforgalmi úthálózat részének tekintsük” – mondta el a Hír Televíziónak  Wintermantel Zsolt, Újpest fideszes polgármestere.

A kerületi polgármesterek délután Tarlós István főpolgármesterrel egyeztettek az útdíjrendszer tervezett átalakításairól. A főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőt kér az új útdíjrendszer bevezetésénél a kormánytól. Tarlós István délutáni egyeztetésük után azt mondta, az egyéves próbaidőszak alatt a kormánnyal együtt mérnék a forgalmat az utakon, és vizsgálnák az útdíj hatásait. A főpolgármester megerősítette, hogy a javaslatból kivették a Megyeri hidat a fizetős szakaszok közül, így továbbra is ingyenesen lehet majd használni.

Megszavazva

Fidesz–KDNPMSZPJobbikLMP-nagykoalíció egy képviselői kiváltságért. Ellenzéki szavazatokkal döntött az Országgyűlés annak a törvénymódosításnak a sürgős tárgyalásáról, amely szerint az országgyűlési képviselők az adófizetők kontójára használhatnák a sztrádákat és a fizetőssé váló M0-st is.

„Azt javasoljuk a kormánytól, hogy legyen egy egyéves bevezetési időszak. Egy év után – miközben mérjük a legkülönbözőbb útvonalakon a mértékadó óraforgalmakat – vonjuk le közösen a következtetéseket, hogy a jelenlegi rendszer bevezetése inkább pozitívnak minősül vagy kevésbé pozitívnak. Egy év múlva a fővárossal együtt a kormány tekintse át az útdíjbevezetés tapasztalatait, és vegye újra figyelembe és tekintetbe, hogy van-e teendő ezzel kapcsolatban vagy nincsen” – fogalmazott Budapest főpolgármestere.

Ellenérzések

A javaslatot a kormánynak kell megtenni. Ezen mindenképpen változtatni kell, amit itt felkínáltak nekünk” – mondta Ughy Attila, a XVIII. kerület kormánypárti polgármestere.

Karácsony Gergely, zugló pm-es polgármestere pedig úgy fogalmazott, „az lenne az egyedüli lehetséges megoldás, ha elkérnénk 400 forintot a mellékutakon való behajtásért, nyilván ezt nem de ebben az irányban kellene gondolkodni, a dugótényező éppen arról szól, hogy hogyan fognák meg az autóforgalmat valahol a város határán. Ehhez képest most nem megfogjuk, hanem beleszuszakoljuk olyan utcákba, ahol többet ártanak”.

Mikor és hol? Még nem tudni

Évek óta foglalkozik a kormány az útdíjrendszer megváltoztatásával – közölte korábban a kormányszóvivő. Kurucz Éva sajtótájékoztatóján azt mondta, az új rendszerről hatástanulmányok is készültek, amelyeket elérhetővé tesznek majd. Arra azonban nem tért ki, hogy mikor és hol. A kormányszóvivő kifejtette, a megyei matricarendszer bevezetésének nem a budapesti agglomeráció megadóztatása a célja, hanem a közlekedők helyzetének javítása. „Egyeztettek például a fuvarozókkal, ma az önkormányzatok képviselőivel fognak egyeztetni, tehát folyamatos egyeztetések zajlanak, és természetesen a kormány a szerdai ülésén is fog foglalkozni ezzel a kérdéssel” – mondta Kurucz Éva.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!