Vass Józsefné hiába alakított ki a új mosó-szárító gép helyét, egyelőre üres, mert a készüléket az első használat után a szervizbe kellett vinni. „A megvásárlás után ebben a helyiségben helyeztük el a mosógépet és az első próbálkozás után sajnos az történt, hogy itt az egész terület tele volt vízzel” – mesélte.
Az gépet a vásárlás után egy héttel próbálták ki, pedig, ha három munkanapon belül tették volna meg ezt, később könnyebben ment volna az ügyintézés.
„Ekkor bejelentettem a szakszervizbe és egy hét múlva kijött a szerelő, megállapította, hogy a mosógépet el kell vigye, nincs hozzá alkatrésze, megrendeli hozzá az alkatrészt és jelentkezni fog, hogy mikor készül el a mosógépem” – tette hozzá.
Egy hónap múlva azzal hívta fel a szerelő, hogy nem jó a géphez érkezett alkatrész, így belátható időn belül nem tudja megjavítani, ráadásul erre semmi sem kötelezi.
„A jogszabály annyit említ, hogy ha meghibásodik egy termék, akkor törekedni kell arra, hogy 15 napon belül a kijavítás vagy kicserélés megtörténjen” – mutatott rá Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.
A szerelő azt javasolta az asszonynak, hogy menjen vissza abba az üzletbe, ahol a gépet vásárolta. Ott viszont visszairányították a szervizbe, mondván nem a vásárlástól számított három munkanapon belül jelentette, hogy rossz a mosógép, így már nem kötelességük ezzel foglalkozni. Ezután Ilona útja a helyi fogyasztóvédelmi irodába vezetett, az ő javaslatukra kiharcolta, hogy a boltban legalább egy jegyzőkönyvet vegyenek fel a panaszáról. Újabb egy hónap telt el működő mosógép nélkül, mire az áruház válaszolt neki, itt azt írják: arra várnak, hogy engedélyezzék nekik a rossz mosógép cseréjét, ami azóta sem történt meg.
A fogyasztóvédelmi szervezet szerint nincs akadálya annak, hogy valaki egy termék meghibásodása után rögtön a szervizhez forduljon a gyors ügyintézés reményében.
„A kereskedő függetlenül attól, hogy bárki látta volna ezt a terméket, megállapította volna, hogy javítható, nem javítható, alkatrész kell hozzá, mondhatja, hogy kicseréli a terméket” – tette hozzá Kispál Edit.
A Panaszkönyv kereste az áruházat, de válasz nem érkezett a kérdésekre. A fogyasztóvédő a történtek után azt tanácsolja Vass Józsefnének, menjen vissza a kereskedőhöz és egy újabb jegyzőkönyvben kérje a mosógép árának visszatérítését. Hiszen az a 15 nap, amely alatt a törvény szerint törekedni kell a probléma megoldására, már többszörösen letelt.
Tekintse meg a teljes műsort: