ÁVH-s komisszárokat megszégyenítő alapossággal olvasnak a sorok közt, s lám csak! Lám csak, rálelnek a mucsai ízléssel elkövetendő kultúrterror legapróbb csírájára. Hiába óvakodott a NER-kultúrdiktátor Demeter Szilárd, aki az ünnepek alatti bejglikómára időzítette a haladó európai közízlést – ilyen például a Pride-felvonulás – megtorpedózó újabb akcióját, kortárs komisszárjaink résen voltak. Így ország-világ megtudhatta, hogy a Petőfi-emlékévre készülő Most vagy soha című zenés játék 130 milliós támogatást kap a Nemzeti Kulturális Alap Petőfi 200 Ideiglenes Kollégiumától, amelyet Demeter Szilárd vezet.
Végre! Végre meglelték az NER áfium ellen való orvosságot! Ennek a maradi, mucsai giccsnek, ennek a Petőfi-musicalnek, az ismeretlenül való likvidálását. (Emlékeznek még az ElkXrtukra, ugye?) Mert biztos, hogy vacak lesz 130 millióért.
Erre az előítélettől és függőségtől mentes megállapításról Demeter Szilárd csak annyit írt az Origón:
az egy kaptafára készült ellenzéki cikkek azt sugallják, hogy a leendő zenei produkció biztosan rossz lesz.
Milyen is lehetne, ha nem Alföldi rendezi, ha a zenéjét nem Dés írja, a szövegkönyvet pedig nem Spiró?
Nos, mi acsarkodás helyett adjunk esélyt az alkotóknak, akiknek eddigi életműve ezt minimum megköveteli tőlünk. A mű zeneszerzője Bella Máté, Junior Príma-, Erkel Ferenc-, Bartók Béla–Pásztory Ditta-díjas zeneszerző, egyetemi oktató, aki többek között a Macskadémon című musicalt jegyzi. A darab írója Hegedűs Bálint. Az ő neve olyan filmek stáblistáján szerepel forgatókönyvíróként, mint a Parkoló, a Kincsem, vagy a Liza, a rókatündér. A Petőfi-produkciót rendező Almási-Tóth András, jelenleg a Magyar Állami Operaház művészeti igazgatója. Többek között az Operaház színpadára vitte Bella Máté Wedekind-operáját, A tavasz ébredését.
Hajrá!
Magyar Nemzet