A gyermekek védelme mellett az értékek megfelelő elhelyezésére fordítják a legtöbb figyelmet a strandolók. Fontos azonban, hogy az értékmegőrző nem keverendő össze a zárt szekrénnyel, az üzemeltetők ugyanis azért nem vállalnak felelősséget.
"Nagyon fontos, hogy csak és kizárólag az értékmegőrzőben elhelyezett tárgyakért tudunk felelősséget vállalni, ami mögöttem látható úgynevezett cuccmegőrzők szintén azért lettek létrehozva, hogy a kedves vendégek ne a füvön, a törölközőiken hagyják elöl az értékeiket, hanem helyezzék be ezekbe a cuccmegőrzőkbe, de ezt is nagyon fontos még egyszer hangsúlyozni, hogy ez sem értékmegőrzőként funkcionál"
- mondta Czinege Szilvia, a BGyH Zrt. marketing igazgatója.
Egyre több strandon elterjedtek már a készpénzmentes fizetési megoldások: a büfékben kizárólag csak készpénzzel feltöltött kártyákkal, valamint bankkártyával lehet vásárolni, így a strandolóknak nem kell maguknál tartaniuk készpénzt.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szakértője felhívta a figyelmet arra, hogy a fogyasztók a strandokon is élhetnek jogaikkal. Ha bármilyen kifogás merülne fel a fürdőzés során, nyugodtan jelezhetik azt és szükség esetén kérhetik a Vásárlók Könyvét is.
"amennyiben a szolgáltató a belépéskor nem tájékoztat minket arról, hogy valamilyen szolgáltatás, medence, csúszda nem működik, és ez benne lett volna az árban, ebben az esetben érdemes reklamálnunk, szóban először is a jelenlévő alkalmazottak felé, akik orvosolhatják a problémát, illetve, hogyha nem sikerül, akkor jó ha tudjuk, hogy a pénztárnál a Vásárlók Könyvét kérhetjük, és ott írásban megtehetjük a panaszunkat"
- fogalmazott Gráfné Baranyi Dóra, a FEOSZ szakértője.
Gráfné Baranyi Dóra hozzátette: amennyiben baleset vagy káreset történne, arról mindenképpen legyen írásos vagy dokumentálható bizonyíték, például fotó vagy videó, illetve felvett jegyzőkönyv, hogy később sikerrel érvényesíthessék jogaikat a fogyasztók.
HírTV