„A tegnapi nap folyamán házkutatást tartott a rendőrség a központi irodában, és minden bizonnyal tudjátok azt is, hogy mi az az ügy, amiből kifolyólag ez a kutakodás elindult.” Ez az a hangfelvétel, amelyen a Tesco üzletlánc egy országos és egy régiós igazgatója tartott telefonos konferenciát a személyzeti igazgatóknak. A beszélgetés még 2010 júniusában történt, egy nappal azt követően, hogy a rendőrség iratokat foglalt le a multicégnél. A gyanú szerint a Tescónál 2009 februárjában bevezetett elektronikus munkaidő-nyilvántartási rendszerben kikapcsolták a rendkívüli munkavégzés esetén kifizetendő pótlék bérszámfejtését.
A 2010-ben indított nyomozást először bűncselekmény hiányában, majd bizonyítottság hiányában zárta le a rendőrség. A most nyilvánosságra került felvételen elhangzó információkat azonban a cég személyzeti osztályának egykori, név nélkül nyilatkozó munkatársa is megerősítette híradónknak. „A probléma abból adódott, hogy a Tescónál kétféle bérnyilvántartó, munkaidő-nyilvántartó és egy bérszámfejtő program működött, s ezek nem volt összhangban egymással. A tény-munkaidőadatokat rögzítették a Piramis rendszerben, viszont a rögzített adatok nem teljes egészében töltődtek át a Nexonba, mivel a Nexonban nem volt erre megfelelő kód.”
A Magyar Nemzet szerint a multicég ezzel a gyakorlattal mintegy 700 millió forinttal károsította meg a dolgozókat. Az üzletlánc közleményben azt írta: belső megbeszéléseikről nem készítenek hangfelvételt, a munkaidő-nyilvántartásuk pedig megfelel a hatályos jogszabályoknak. A vállalat egyúttal cáfolta, hogy a rendőrség valaha is házkutatást tartott volna a központi irodájukban. A rendőrség nem nyilatkozik az ügyben, annyit mondtak, hogy hozzájuk nem érkezett hangfelvétel, így nem indítanak újabb eljárást.