Elkezdődött a karácsonyi roham, a legtöbben most kezdenek neki az ajándékvásárlásnak. A fogyasztóvédelmi helyettes államtitkár arra hívja fel a figyelmet, hogy aki internetről rendel, bizonyosodjon meg a szállítási időről.
A fogyasztóvédők szerint rendelés előtt érdemes utána nézni az adott cég hátterének is. „Amit érdemes tenni és majdnem minden web áruház ad erre lehetőséget, a személyes átvétel. Lehet, hogy valamilyen szállítási pont, vagy ilyesmi, de érdemes igénybe venni ezt a szolgáltatás, hiszen akkor mi magunk tudunk menni érte és garantáltan meg lesz a karácsonyi ajándék” – így a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke, Kispál Edit.
Ha a termék nem érkezett meg időben, el lehet állni a vásárlástól, illetve ezt lehet jelezni a fogyasztóvédelmi hatóságnak is. Ilyen esetben vizsgálat indul az adott céggel szemben.
„Hogyha belföldi web shopról beszélünk és van nekik raktárkészletük, akkor ilyen egy hetes időintervallumon belül ez megérkezik az ügyfelekhez. Ha külföldiről beszélünk, ugye hát ezt tapasztaltuk mindannyian, az akár több hónapos várakozási idő lesz, lehet. Attól függ, hogy éppen honnan rendeltük az adott terméket” – hívta fel a figyelmet Szták András, az Emag kereskedelmi igazgatója.
A szakember azt mondta, az unió területéről rendelt csomagok még megérkezhetnek karácsonyra, de aki messzebbről, például Kínából vásárol, már nem biztos, hogy a fa alá tudja tenni a kiszemelt ajándékot.