Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a Magyar Orvosi Kamara (MOK) között egyre élesebb a vita az októberben bevezetett új egységes ügyeleti rendszerrel kapcsolatban – írja az Infostart.
Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője szerint a rendszer bevezetése óta Budapesten több mint ötezer beteget láttak el, a páciensek többsége enyhe tünetekkel fordul az ügyelethez. Győrfi hangsúlyozta, hogy a központi 1830-as telefonszám hívásával a betegek gyorsabban és egyszerűbben kaphatnak tanácsot vagy beutalót.
Az OMSZ álláspontja szerint az új struktúra növeli az ellátás hatékonyságát, hiszen a betegeknek már nem kell a kerülethatárokat figyelembe venniük, így bármely ügyeleti telephelyre bemehetnek, ahol megfelelő ellátást kaphatnak. Győrfi szerint az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az orvosok sikeresen és zökkenőmentesen végzik munkájukat, így az új rendszer jól működik.
A szóvivő továbbá kiemelte, hogy azok, akik egészségügyi állapotuk miatt nem tudnak eljutni az ügyeletre, házhoz hívhatják az OMSZ egységeit.
A teljes cikk a Magyar Nemzet honlapján olvasható.
Fotó: Magyar Nemzet