Azért fontos, hogy az ingatlanfejlesztők bemutatkozzanak, mert a gazdasági döntéshozók saját szemükkel győződnek meg arról, hogy merre tart a magyar ingatlanpiac – fogalmazott Magyarország élőben című műsorunkban az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke, hozzátéve: ez további befektetéseket generálhat. Az, hogy Magyarország ilyen formában vegyen részt a szakmai világkiállításon épp azért történt, hogy a „pozitív szinergiákat felhasználva” az állami és magánszektor együtt tudjon megmutatkozni a világ nagy gazdasági döntéshozói előtt, jegyezte meg Takács Ernő.
Száz ország ötven városa lesz kint Cannes-ban a rangos eseményen, az előzetes becslések szerint 25 ezer résztvevőre lehet számítani a kiállításon. „Amikor összeadtuk a magyar standon résztvevő projektek összértékét, rájöttünk, hogy az meghaladja a 4 milliárd eurós értéket, ez pedig nem éppen kicsi” – mutatott rá. Ez egy észrevehető szám az ezermilliárdos európai ingatlanpiacon is. A Liget Budapest projektnél nagyobb pedig nincs jelenleg a palettán, és jó az, ha sikerül megmutatni, hogy ez nem pusztán egy álom volt, hanem egy olyan projekt, ami már készül, épül és a megvalósulás útjára lépett
– tette hozzá.
Idén újra megjelennek a portfólióban a vidéki nagyvárosok: Miskolc, Pécs, Szeged és Debrecen is, de mellettük Zalaegerszeg is a saját fejlesztési porfóliójával. A vidéki egyetemi városok is elkezdték az innovációs parkok fejlesztését, ami új elem a magyar ingatlanfejlesztések között.
Tekintse meg a teljes beszélgetést: