Ahogyan csökken a Duna vízszintje, úgy nő a munkások száma, akik a folyó teljes budapesti szakaszán takarítanak, hogy minél előbb járható legyen a pesti alsó rakpart. Az évtized árvizének nyoma nem tűnik el magától, a sárga mellényt viselő munkások megállás nélkül dolgoznak, a rendkívüli helyzet miatt nem nyolc, hanem tizenkét órában.
A különleges helyzet miatt nem napi 8, hanem napi 12 órában dolgozunk. Ennél többet is csak azért nem, mert azt nem lehet. Viszont majd pénzben, szabadságban ez bele lesz kalkulálva
– nyilatkozták a Metropolnak az ott dolgozó munkások, akik aki a Duna hordalékát, az ágakat, az odasodort szemetet szedték össze hatalmas kukákba.
A manuális munkavégzés mellett autókkal is mossák az utat, míg az iszap nagy részét igyekeznek visszakotorni a Duna medrébe. Egy-egy ilyen szakaszon többtucatnyian dolgoznak azon, hogy újra járható legyen a pesti alsó rakpart, lehetőleg a teljes hosszában, de erre még néhány napot valószínűleg várni kell.
A teljes cikket a Magyar Nemzet oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA!