Az NFH még 2008-ban indította a közérdekű pert a fogyasztói panaszok nyomán, miután az akkori Pannon GSM és az Invitel bevezette a csekkdíjat, tehát a számlák sárga csekkes befizetése esetén pluszterhet róttak fogyasztóikra. Az általános szerződési feltételek módosítását tartották aggályosnak.
Május elsejétől újabb cég, a Magyar Telekom is bevezeti a sárgacsekk-díjat, a Pest megyei bíróság azonban egyelőre a 2008-ban indult ügyekben sem hirdetett ítéletet. „A bíróság az egyik esetben az Alkotmánybírósághoz fordult, a másikban pedig az Európai Bíróságtól kért döntést. Ami fejlemény van, az az, hogy április 26-án fog az Európai Bíróság döntést hozni ebben a köztes eljárásban” – mondta Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Magyar Telekom lépése kapcsán eljárást indított Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos. A Magyar Nemzet pedig egy hete arról írt, hogy egyes nyugati szolgáltatók úgy akarhatnak bosszút állni az elmúlt két évben elszenvedett érdeksérelmeikért, hogy büntetik a Magyar Postát. Egyelőre zömében csak „puha” eszközökkel csalogatják ügyfeleiket az elektronikus fizetési formák felé. Céljuk a postai fizetés kiiktatása, de legalábbis háttérbe szorítása – mondta a lapnak név nélkül nyilatkozó, számlázási kérdésekben jártas forrás.
További részletek a Bruttóban pénteken 18 óra 15 perctől.