A Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat az elmúlt években egyre kevesebb pénzt költött az útfelújításokra. Míg 2020-ban még 3,3 milliárd forintot kapott a Budapest Közút Zrt az útfelújításokra, addigra ez az összeg 2023-ra mindössze 281 millióra csökkent. A kampány közeledtével ismét emelkedni kezdett az út- és hídfelújításokra félretett pénz mennyisége, a 2024-es évre ez az összeg 904 millió forintra nőtt.
Mindeközben a főváros tavaly soha nem látott összegeket költött az élet- és balesetveszélyes kátyúk betömésére. A lyukak 2023-ban 536 millió forintot nyeltek el, ami a korábbi évekhez viszonyítva majdnem duplája, eközben pedig folyamatosan romlik a fővárosi utak minősége.
Kátyúzásokra 2020-ban bruttó 300,8 millió forintot, 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot, 2022-ben bruttó 289 millió forintot, tavaly pedig már 536 millió forintot költött a Budapest Közút Zrt.
Mindez annak ellenére történt, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt, hogy az önkormányzatnak 100 milliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására, és persze nem felejtette el megjegyezni, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest „az elmúlt kilenc évben a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra”.
A korábbi főpolgármester alatt a főváros nagyságrendileg többet költött út- és hídfelújításra, alig volt olyan év, amikor ne jutott volna legalább 20 milliárd forint, miközben a főváros a mostani költségvetés töredékéből gazdálkodott.
A 2024-es költségvetés szöveges összefoglalója is kitér az útpályák romló állapotára, azt állítva, hogy jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást, a jelenleg rendelkezésre álló források mellett az úthálózat állapotában számottevő javulás elérése nem lehetséges, valamint elkerülhetetlen az egyre nagyobb mértékű romlás.
Továbbá azt is megállapítják, hogy az úthálózat általános állapotának fenntartása érdekében javasolt az elmúlt években alkalmazott nagy felületű (egy-, kétrétegű) kopórétegcsere folytatása. A 2019–2023 közötti időszakban ezzel a műszaki megoldással mintegy 150 ezer négyzetméter útpályaburkolat újult meg.
A teljes cikket a Magyar Nemzet oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA.