Több mint kétezer önkéntes tesztelte a nyilvános próbaüzemben a Bubit, a fővárosi közösségi kerékpárrendszert. Budapest belvárosában, a nagykörúton belül és annak néhány száz méteres körzetében, 76 gyűjtőállomást alakítottak ki. Ezekben a biciklik rögzítésére szolgáló dokkolók vannak, továbbá az a terminál, amivel a kerékpárok bérbe vehetők. Budapesten 1100 élénkzöld színű biciklit helyeznek forgalomba.
A közbringarendszer átadása hónapok óta csúszik. Eredetileg áprilisra kellett volna elkészülnie, majd júliusra halasztották. A próbaüzem alatt is voltak technikai problémák, ezért egyelőre nem tudni, hogy mikor helyezhetik üzembe. A csúszás miatt kötbért követel a kivitelezőtől a rendszert megrendelő Budapesti Közlekedési Központ. „Egymilliárd forint körüli a teljes kivitelezési összeg, és ennek 20 százaléka a kötbér maximuma, tehát egy 200 millió forint körüli összegről van szó, amit már kiszabtunk kötbérként, és ez most már mindenképp a városhoz visszafolyt. Ezen túlmenő szankció a szerződésbontás lehet, legvégső esetben – természetesen – ezt is megfontoljuk, de mi alapvetően egy működő rendszert szeretnénk és nem szerződést bontani” – mondta Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese.
A közösségi kerékpárokat alkalmi és regisztrált ügyfelek is használhatják majd. A személyre szóló Bubi-kártyát a jármű hátulján lévő érzékelőhöz kell érinteni, ezután a dokkolóból kivehető a bicikli. Az alkalmi ügyfelek pedig a terminálnál bankkártyával fizethetnek majd. A felhasználóknak jegyet vagy bérletet kell vásárolniuk. Ezekkel az első félórában ingyen használható a kétkerekű, utána az idő arányában emelkedik a díj. A napijegy 500 forintba kerül, a féléves bérlet 12 500-ba, az éves pedig majdnem 19 ezer forintba, de az induláskor ezekből a díjakból kedvezményt adnak.