Rengeteg vállalkozást érintett a Booking.com botránya. Sokan hetekig, sőt hónapokig nem jutottak hozzá pénzükhöz, amit vendégeik fizettek nekik a szállásportálon keresztül.
A Magyar Turisztikai Ügynökség adatai szerint több mint háromezer magyar szállásadónak tartozott a cég. Azért, hogy a hazai vállalkozók mihamarabb megkaphassák a pénzüket, augusztus elején a magyar hatóságok felszólították a Bookingot, hogy fizessen. Az ügynökség ugyanakkor jogsegély szolgálatot is indított.
Sajtóinformációk szerint, a Booking tartozása a hazai vállalkozások felé több tíz milliárd forintra rúgott.
A gazdasági bizottság fideszes elnöke megerősítette, Magyarországon hatékonyak voltak a szállásszolgáltató céggel szembeni intézkedések.
"Elkezdte fizetni a Booking a kintlévőségeit és mára ennek a döntő többségét, nagyjából 90 százalékát rendezte is Magyarországon. Európában nem ilyen rózsás a helyzet, tehát nagyon jó és hatékony volt ez az azonnali lépés, amelyet a parlament bizottsága kezdeményezett és a versenyhivatalban egy nagyon jó partnert találtunk erre" - nyilatkozta Bánki Erik.
A Gazdasági Versenyhivatal három javaslatot fogalmazott meg: többek között megtiltaná az árversenyt akadályozó szerződési gyakorlatokat, illetve javítana a szállásadók helyzetén a nyárihoz hasonló, tömeges piaci problémák hatékony kezelésében.
Az érintett piaci szereplőknek 30 napjuk van a tervezet véleményezésére.