Négy darab, egyenként 120 tonnás mozdonyból álló szerelvénnyel 15 különböző pozícióban hajtottak rá az algyői vasúti Tisza-hídra. Az elmúlt hetekben újították fel a hidat, most a kilengések mellett azt mérik, hogy az elemek mennyire hajlanak meg a terhelés hatására. Az eredményeket egy hét alatt értékelik ki a szakemberek, akkor kiderül, átadhatják-e a hidat a forgalomnak.
Nemcsak a villamosvasút beruházás, az Algyőnél lévő Mol-telep kiszolgálása miatt is fontos volt az algyői vasúti Tisza-híd felújítása.
„Az algyői hídra ráfért a felújítás, mert nem tudtak a vonatok teljes terheléssel közlekedni ezen a hídon. Alkalmassá kellett tenni arra, hogy ez megvalósulhasson, éppen ezért különböző szerkezeti javításokat, a hídfőket, a pilléreket, illetve a szerkezeten lévő repedéseket május óta felújították tulajdonképpen a kivitelezőnek a munkatársai. És most jutottunk el abba a fázisba, hogy ezt a próbaterhelést meg tudtuk tenni” – ismertette Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.
A Hódmezővásárhely és Szeged közötti 22 kilométeres vasúti pályát mintegy 25 milliárd forintból újítják fel 2020 nyaráig. Hódmezővásárhelyen is építkezik a kivitelező, a városban 3 és fél kilométeres villamospálya készül közel 9 milliárd forintból.