Nyugodtan érkeztek meg a Liszt Ferenc reptérre a kedd éjszakai Hurghadai járat utasai. Nekik nem kellett hamarabb befejezniük a nyaralásukat, eredetileg is most utaztak volna haza.
Az ügyfeleket kártalanító biztosító társaság budapesti székháza előtt viszont már reggel fél 7-től sorban álltak a panaszosok. A QBE Magyarország biztosító társaságnak eddig 1200-an jelezték, hogy vissza kérik az előre befizetett útiköltségüket.
A biztosító megemelt létszámmal fogadja az ügyfeleket, ha kell, a nyitva tartást is meghosszabbítják, de mindenkinek azt javasolják, hogy inkább postán, ajánlott küldeményként adják fel a kárbejelentésüket.
„A honlapunkon megtalálható, pontosan milyen adatokra, információkra van szükségünk. Amint ezek beérkeznek, illetve az utazási iroda is rendelkezésünkre bocsátja az befizetések összegét, és látjuk azt, hogy ez az 1,3 milliárd forint biztosan elegendő lesz a kártalanításra, akkor azonnal megkezdjük a károk kifizetését. Szeptember folyamán kerülhet erre sor” – mondta a QBE biztosítótársaság vezérigazgatója.
Egyelőre nem lehet tudni, a Best Resien mikor küldi el az adatokat a biztosítónak. Az utazási iroda vezetőjét csak telefonon értük utol, Zám Tibor mindössze annyit mondott, hogy már nem ad több interjút a sajtónak.
A Best Reisen pénteki csődje miatt összesen 800 utas maradt külföldön, körülbelül 300-an még mindig külföldön vannak. Őket a következő napokban folyamatosan hozzák haza.