Már a Budapest Közlekedési Központ (BKK) közösségi oldalain is megjelentek azok a hozzászólások, amelyekben az utasok nemtetszésüket fejezik ki a bűz és mocsok miatt – számolt be róla a Magyar Nemzet.
A választási kampány óta több akciót tartott a BKK, az eredmények azt mutatják, hogy valóban szükség lenne egy külön közösségi közlekedésre szakosodott rendvédelmi csapatra, amit Vitézy Dávid is javasolt. A BKK a Magyar Nemzet kérdéseire mindenesetre hárított.
A Budapesti Rendőr-főkapitánysággal (BRFK) és a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósággal (FÖRI) közös akcióink nem most kezdődtek, évek óta rendszeresen megtartjuk. Ez a stratégiai együttműködés nagyon hasznos, hiszen a BKK nem hatóság, nem jogosult arra, hogy az említett szabálysértéseket ellenőrizze, viszont a rendőrség és a FÖRI megteheti ezt
– válaszolta a lap megkeresésére a BKK.
Ugyan a járműveken kamerák is működnek, a tapasztalat az, hogy sokszor ezek sem tartják vissza a renitenseket.
A járműveken elhelyezett kamerák felvételeit sem tekintheti meg a BKK, azokat csak a járműveket üzemeltető szolgáltatók (BKV Zrt., ArrivaBus Kft.) hatósági megkeresés alapján adhatják ki – közölte a közlekedésszervező cég, tehát rendőrségi beavatkozásra, feljelentésre van szükség, hogy az utazás során rögzített felvétel elemezhető legyen, ez pedig súlyosabb esetekben történik csak meg, például egy verekedés után vagy egy lopással kapcsolatban tett rendőrségi feljelentés során. A BKK arra is kitért, hogy a rendvédelmi hatóságok feladata a rend ellenőrzése, ők az akciók során kizárólag az utazási jogosultságot, továbbá a szolgáltatás minőségét ellenőrzik.
Az utasokat rendkívül zavarják a járatokon utazó kéregetők, hajléktalanok, akik sokszor maguk alá vizelnek, összepiszkítva az üléseket. Egy-egy közlekedési eszközön nemegyszer orrfacsaró bűz terjeng.
Évek óta együttműködünk szeretetszolgálatokkal, és rajtuk keresztül szociális munkát végző szakemberekkel is. A Menhely Alapítvány és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársai például részt vesznek a mostanihoz hasonló, BKK által kezdeményezett és koordinált akciókban. A BKK járatain dolgozó járművezetők értesítik a BKK diszpécsereit, ha segítségre szoruló hajléktalan embert látnak, a társaság diszpécserei pedig azonnal felveszik a kapcsolatot az említett karitatív szolgáltatókkal – reagált a BKK, arra viszont nem kapot a Magyar Nemzet választ, hogy a metrólejáratoknál életvitelszerűen élő hajléktalanok kitessékelésére a jövőben találnak-e megoldást.
Az önkormányzati választási kampány után a BKK több alkalommal összehangolt akciót szervezett a forgalmas járműveken. A BKK és a BRFK közös csapata először a H8-as és H9-es HÉV vonalát ellenőrizte, amelynek részeként tíz nap alatt 36 utast fogtak el és 42 embert állítottak elő a rendőrök. A soron következő akcióban a jegyellenőrök és a rendőrjárőrök összehangoltan ellenőrizték az M2-es metrót, illetve annak állomásait.
Legutóbb pedig három napon át a 9-es autóbusz, valamint a 72-es és a 83-as trolibusz vonalaira fordított kiemelt figyelmet a BKK. Külön csoportokban, összesen 12 jegyellenőr vizsgálta az utazási jogosultságot a vonalak teljes hosszán, a BKK munkatársai több mint 3300 utast ellenőriztek.
A fentiek alapján úgy tűnik, hogy egyre nagyobb szükség lenne a főpolgármester-választás kampányában Vitézy Dávid által beígért BKK-rendészetre, amelynek a feladata a közösségi közlekedési járművek ellenőrzése lett volna, azonban az azóta újraválasztott főpolgármester,
Karácsony Gergely egyértelműen jelezte, hogy nem támogatja az ötletet.
A teljes cikket a Magyar Nemzet Online-on olvashatják.