A karbantartási munkák során bőven akadt munka. 2014-ben 370 meghibásodást regisztráltak a Déli pályaudvaron, ez azóta jelentősen csökkent, 2017-ben 133-ra, a tökéletestől azonban ez is messze van.
„Az elmúlt két hétben olyan munkákat végeztünk el, amelyek csak a vonatforgalom teljes kizárása mellett valósulhattak meg. Ezeknek az a célja alapvetően, hogy emeljük a Déli pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát, hogy megelőzzük a sebességkorlátozásokat, ezáltal javítsuk a vonatok pontosságát, a menetrendszerűségét, illetve, hogy az esetlegesen előforduló műszaki hibák, üzemzavarok számát, legalább a felére csökkentsük” – közölte Lőcsei Virág, a MÁV szóvivője.
Az utasok kényelme érdekében több helyen újraaszfaltozták a peronokat és erősebb fényű, takarékos izzókra cserélték a lámpatesteket. Lecserélték az amortizálódott sínszakaszokat, a felsővezetékek-hálózat 30 százalékát kicserélték, és jelentős javításokat végeztek több váltóberendezésen is, és két támfalat is helyreállítottak.
Szerda délután az utolsó simításokat végezték a munkások a síneken, csütörtökön hajnali 4 óra 5 perckor azonban újra megindul a személyforgalom a Déli pályaudvarról. Közben megkezdődik a karbantartás második üteme is, az azonban már nem érinti a vonatforgalmat – számolt be munkatársunk a helyszínről.
A Déli pályaudvar naponta 250 vonatot, és 10-12 ezer utast fogad. A karbantartási munkák első és második üteme együttesen 812 millió forintba került. A második ütemben a pályaudvar épületében fogják felújítani a mennyezetet, illetve új utastájékoztató monitorok is érkeznek, de a 3 éve beomlott alagutat is véglegesen helyreállítják.