Az LMP képviselője szerint a dugódíjjal többek között élhetőbbé, zöldebbé válnának a nagyvárosok, kevesebben halnának meg légszennyezésben.
– Igenis érvényesíteni kell a fizessenek a szennyezők elvet, márpedig aki autót használ, az szennyez – hangoztatta Kanász-Nagy Máté, aki szerint Stockholmban kifejezetten szeretik, így ragaszkodnak a dugódíjhoz.
Válaszában Fürjes Balázs hangoztatta: a baloldal és a kormány közötti alapvető különbség, hogy utóbbi nem akarja nevelni az embereket, nem akarja megmondani nekik, milyen életformát válasszanak, autózzanak vagy biciklizzenek.
Az államtitkár megköszönve, hogy az LMP legalább nyíltan vállalja az álláspontját közölte: a probléma valós, de a dugódíj mint megoldás rossz, ezért az nem lesz.
– Budapest közlekedése romokban hever, a káosz mindennapos. A fővárosi önkormányzat által tervezett fejlesztéseknek, felújításoknak nem történtek meg. Itt lenne az ideje, hogy Karácsony Gergely meghallja saját szavát: ébresztő!
– fogalmazott Fürjes.
Szerinte ha Tarlós István maradt volna a főpolgármester, már rég kész lennének ezek a munkák.
– Autóval közlekedni nem deviancia, nem értünk egyet az autósüldözés politikájával. Az Európai Uniónak 27 fővárosa van, ebből egyetlenegyben van dugódíj. Velünk együtt 26 fővárosban azt gondolják, hogy a dugódíj rossz megoldás. Nem értünk egyet vele, meg fogjuk akadályozni, megvédjük a budapestieket és az agglomerációban élőket a dugódíj bevezetésétől – zárta szavait az államtitkár.