Régi Mátra-motor, az 1870-es 80-as években gyártott Velocipéd és a régen használt Ikarus buszok is megtalálhatóak a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban. A folyamatosan bővülő gyűjtemény viszont már nem fért el a régi helyén, a Városligetben. Az intézmény pár éven belül a kőbányai Északi Járműjavítóban születik újjá. A beruházás közvetlenül kapcsolódik a már szintén a helyszínen épülő Opera Műhelyházhoz.
„Ez a két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős városfejlesztése, amely mintegy 7 hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti, korábban alul hasznosított átmeneti zóna városszerkezeti pozícióját” – emelte ki Tarlós István főpolgármester.
A pályázatra tizenhárom magyar és külföldi építésziroda adott be műveket. Az első díjat a világhírű Diller Scofidio + Renfro terve nyerte el, mely a Dízelcsarnokot új épülettel egészíti ki, és többszintes városi közteret hoz létre.
„Olyan tapasztalatot hoznak be egyébként magyar partnereikkel, Noll Tamással, ami tényleg képes arra, hogy ebből a régi ipari csarnokból Budapest egyik, ha nem a legszebb és legmegkapóbb új múzeumát hozza létre. Ehhez nyilván kell az az óriási műtárgygyűjtemény is, ami a Közlekedési Múzeumnak, mint a világ egyik első közlekedési múzeumának több, mint 100 év alatt összegyűlt” – nyilatkozta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.
Vitézy Dávid elmondta: olyan múzeumot szeretnének létrehozni amely a világ legjobb, ilyen típusú intézményeivel is összemérhető élményt kínál a látogatóknak. Képes a mérnöki örökség kutatására, megőrzésére, valamint a programoknak köszönhetően találkozóhelyként is szolgál majd.