Az ötvenezer forintot is megközelítheti idén egy átlagos autónál az éves kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díja. Azoknál az autóknál ugyanis, amelyeknél a biztosítás fordulónapja az autó vásárlásának az időpontja, 7-8 százalékos áremelés várható. Ez a járművek kétharmadát érinti. A díjemelést többek között az indokolja, hogy a hazai személyautó-állomány mára elérte a 3,5 milliót, ami több káreseménnyel is jár, miközben autószerelő és karosszérialakatos-hiány van.
„Elsősorban, leginkább az autó javítási költségek, alkatrészek, a külföldről beszerezhető alkatrészek miatti euró mozgás, a javítási költségek, a magyarországi munkaerőhiány, vagy adott esetben a rezsi óradíja, szerviz óradíjak drágulása, ezek azok, amik leginkább befolyásolják a kötelező biztosítások díját” – mondta Németh Péter, a CLB Biztosítási Alkusz Kft. kommunikációs igazgatója.
A legnagyobb emelésre a károkozó autósok számíthatnak. A MABISZ összesítése szerint 2017-ben a biztosítóknak összesen 151,5 milliárd forint bevételük volt a kötelező biztosításból, ebből 93 milliárd forintot fizettek ki a károsultaknak. A legtöbb baleset a fővárosban és Pest megyében történt. De aki odafigyel, az még a drágulás ellenére is több ezer forintot is spórolhat a kgfb-n.
„Aki veszi a fáradságot, és amikor évfordulós kgfb-szerződése van, körülnéz a piacon, gyakran talál kedvezőbb, az éppen adott társaság ajánlatánál kedvezőbb ajánlatot, pontosan azért, mert nagy a verseny és eléggé szóródnak az árak” – hívta fel a figyelmet Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője.
A kötelezőn felüli CASCO-t viszont még mindig kevesen választják: az autósok alig negyedének van, pedig a díja havi szinten 7-8 ezer forintból kijön.