Az ÁSZ vizsgálata szerint a közoktatási területet érintő pedagógiai-szakmai ellenőrzések elősegítették az ágazati szakmai célkitűzések megvalósítását.
Az ellenőrzés megállapította, hogy az oktatásért felelős miniszter 2016-17-ben - a nemzeti köznevelésről szóló törvény előírásainak megfelelően - kialakította a közoktatási területet érintő pedagógiai-szakmai ellenőrzési feladatok keretrendszerét. A közoktatási területet érintően meghatározta a pedagógiai-szakmai ellenőrzések rendszerével szemben támasztott elvárásokat, jóváhagyta az ellenőrzési eszközöket, módszereket. Rendeletben szabályozta továbbá a köznevelési intézményekben folytatható szakmai ellenőrzések, illetve az Oktatási Hivatal által szervezett országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés lebonyolításának szabályait, szakmai feltételeit.
A közoktatási területet érintő szakmai ellenőrzések rendszere a jogszabályi előírásoknak megfelelően működött - rögzítette a számvevőszéki vizsgálat.
A miniszter az Oktatási Hivatal közreműködésével gondoskodott a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai munka szakmai ellenőrzéséről, értékeléséről. Az Oktatási Hivatal - mint a miniszter köznevelési feladatkörébe tartozó egyes feladatok ellátására kijelölt szerv - a jogszabályi előírásoknak megfelelően megtervezte és végrehajtotta a miniszter által elrendelt országos és térségi szakmai ellenőrzéseket, pedagógiai-szakmai méréseket, átvilágításokat, elemzéseket, valamint elvégezte a köznevelési fejlesztési terv éves értékelését.
A törvényben előírtak alapján az oktatásért felelős miniszter biztosította a végzettség nélküli iskolaelhagyás arányának folyamatos monitoringját, amely lehetővé tette a gyors beavatkozást, előmozdítva ezzel az iskolaelhagyás csökkenését - olvasható a számvevőszéki vizsgálat összegzésében.
MTI