A Blikk arról ír, hogy Alföldi Róbert, a Nemzeti Színház korábbi igazgatója elítéli Vidnyánszky Attila magatartását a teátrumban történt novemberi baleset miatt: ekkor Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia súlyosan megsérültek, métereket zuhantak a díszletben.
Alföldi szerint nála ilyen hiba elő sem fordulhatott volna,
és biztosan nem így kezelte volna a helyzetet.
„Én ennyire naiv vagyok. Azt hittem, komolyan gondolja, hogy lemond. Nem hittem, hogy ez előre át lett gondolva, ki lett találva: lemond, és akkor jön mindenki, hogy jaj, maradj, utána ő közli, hogy nem tudnak nélkülem működni, feláldozom magam, visszajövök. Ez férfias? Ez tökös? Ez egyenes? Ez magyar? Ez gerinces?” – kérdezi.
Hozzáteszi: ahhoz, hogy egy díszlet színpadra kerülhessen, többlépcsős ellenőrzésen kell átmennie. „Elfogadják a tervet, miután a rendező megmutatja a művészeti, műszaki és gazdasági vezetésnek, hogy mit szeretne csinálni. Megvitatják, hogy erre van-e pénz, idő, illetve műszakilag kivitelezhető-e. Ha ezt szakemberek is átnézik, elkezdik a gyártást. Amikor a díszlet elkészül, majd bekerül a színpadra, jön az átvétele. Ilyenkor a rendezőnek, műszaki vezetőnek, színpadmesternek és egy munkavédelmi felelősnek kell elfogadnia. Ha mindez megtörténik, alá kell írni egy dokumentumot, amelyen
jogilag a legmagasabb rangú szereplő az igazgató, de gyakorlatilag a műszaki vezető, hiszen ő a szakember.”
Alföldi úgy tudja, ez a végső aláírás nem történt meg a Rómeó és Júlia díszletének esetében.
A teljes cikket a Mandiner.hu-n olvashatják.
Fotó: YouTube