„Egyelőre járható. Viszont nem tudjuk, hogy szeptemberre iskolakezdésre ez hogy fog változni. Mert le fogják zárni és akkor tumultus lesz. Mert most kicsit lightos a közlekedés, de ha újra elkezdődik az iskola akkor bajok lehetnek” – fejezte ki aggodalmát Molnár Marcell.
Egy másik lakos szerint bosszantó, hogy egyszerre végeznek minden felújítást, mert így állandóak a forgalmi fennakadások.
„A nagykörúton belül szoktam járni, egy kicsit kívül esik a munkahelyem, de az odajutás az nagyon nehéz. Pedig egyébként 10 percre lakom, nyilván akár duplája lehet” – mondta Kohán József.
A forgalmas Mars tér környékén hat sávon készül új burkolat és több buszmegálló is megújul. A beruházó már most látja: nem tudják tartani a tervezett határidőt egy csőtörés miatt.
„A hosszabb építési szakaszon a Kossuth Lajos sugárút felé két-három hét csúszás várható a végleges átadás tekintetében. Viszont a kivitelezővel egyetemben azon dolgozunk, hogy egy-egy forgalmi sáv elkészüljön, a két szélső forgalmi sáv nagy valószínűség szerint szeptember 3-ára át lesz adva a forgalomnak. A rövidebb építési szakaszon nincsen probléma, az augusztus 18-ig elkészül, és át lesz adva a forgalomnak” – közölte Hunkó József, a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatója.
A Szilléri sugárúton és a belvárosi Tisza Lajos korút több pontján is dolgoznak. „A Tisza Lajos körúton a Boldogasszony sugárút és a Petőfi Sándor sugárúti körforgalom között teljes egészében megújul a körút, faltól falig felújítás zajlik. Ez jelenti a buszsávok, kerékpársávoknak az újraosztását, bazaltbetonos buszsáv kialakítását, megállók felújítását, és emellett a Szeged belvárosára jellemző klinkeres térburkolattal a járdafelületek megújítását, és emellett a zöldfelületek növelését” – sorolta Tapasztó Sándor, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. projektigazgatója.
Szegeden állami, uniós és önkormányzati forrásból több mint 2 milliárd forintot költenek az utak fejlesztésére év végéig. Kátyúzásra 500 milliót fordítanak, de megújul 40 buszmegálló is.