Hosszas vita után június közepén döntött a fővárosi közgyűlés arról, hogy a Duna-parti védmű építése kapcsán a kerítésekhez igazodó nyomvonalat tervezik tovább, vagyis nem a civilek által javasolt Nánási út Királyok útja mentén épülne a mobilgát. A helyi szervezetek szerint ezzel elveszik a római part valódi értéke.
Érdemi lépések az óta nem történtek, a civil szervezetek most azért dolgoznak, hogy minél több emberrel megismertessék a Római part klasszikus funkcióját. Vasárnap mintegy kétszázan kajakokkal és kenukkal indultak útnak a Lupa szigetre, ahol különböző programokat szerveztek maguknak.
„Ez a rendezvény ez elsősorban arról szól, hogy a római part alapvető funkcióját erősítsük, és olyan eseményeket szervezzünk, amik az itt kialakul vízi és kulturális életbe beleillenek. Készítettünk egyébként saját kenukat is, tehát elindult egy ilyen vonal is az amatőr hajóépítőkkel, úgyhogy most többek között az itt bérelhető kenukkal, illetve a saját hajóinkkal fogunk vízre szállni” – fogalmazott Novinszki Tamás, a Maradjanak a fák a Rómain csoport aktivistája.
Egy másik aktivista úgy véli, az evezés hozzátartozik a római parthoz, de attól félnek, hogy hosszútávon ez is veszélybe kerülhet.
„Hogy ha ebből a hullámtérből egy nagy lakópark lesz, és elzárt kis ingatlan szigetek, akkor ez veszélybe kerülhet. Illetve ugye a kerítésvonali gát is ezt az evezős életté sodorná veszélybe, hogy egy nagy feltöltés, teljesen átalakulna a természetes part, amiért idejárnak az emberek, amit szeretnek az evezősök is, ezért maradtak meg a csónakházak, bár már nem 23 van csak a töredéke, de a kavicsos föveny egy nagy kincs, és ritka érték a városban. Rakpartból már van éppen elég” – ismertette Tóth Kalló Éva.
A júniusban elfogadott nyomvonal várhatóan csak hosszas jogi huzavona után épülhet meg a mobilgát, mivel számos telek esetében kisajátítással kell élnie a fővárosnak. Mindez akár évekig is eltarthat.