– Az autósok pénztárcáját vékonyítaná, ha dugódíjat vezetne be Karácsony Gergely főpolgármester, de valódi megoldást ez sem jelentene a közlekedési káoszra – mondta el lapunknak Pálfalvi Milán.
Az elemző emlékeztetett, hogy a baloldal az életminőség javítására hivatkozik, amikor a dugódíj bevezetését követeli a parlamentben, de valójában csupán az autósoktól szednének be súlyos pénzeket.
A dugódíj begyűrűző hatása nem állna meg az autósok körében, hanem megmutatkozna azon kívül is, leginkább az alacsony keresetűek és az aktív középosztály járna vele igazán rosszul– mutatott rá az elemző.
Szerinte a baloldal önjelölt társadalmi mérnököt játszik, amikor sarccal igyekszik kiszorítani az autósokat a városból, ez azonban nem találkozik a magyar emberek akaratával.
Miután a baloldal több intézkedése is az autósokat bünteti, például a rakpart lezárása, a biciklisávok, a felújítások nem megfelelő szervezése, beleillik a sorba a dugódíj autóellenes gondolata is– magyarázta az elemző.
Szerinte a baloldal rossz működésének és az ebből is fakadó népszerűtlenségének oka, hogy nem a választóikat, hanem inkább Brüsszel és a multik érdekét helyezi előtérbe.
– Ha pedig ez azzal jár, hogy az autósokat vagy bárkit meg kell sarcolni, akkor ezt zokszó nélkül meg is teszi – fogalmazott.
A városi utak használata nem kényelmi szempont, hanem az élet természetes velejárója – hívta fel a figyelmet az elemző, aki szerint a dugódíj azonfelül, hogy nem ad megfelelő választ a városvezetés által teremtett közlekedési káoszra, még az itt élők megsarcolását is eredményezné.
A dugódíj egyedüli »haszna«, hogy a baloldali városvezetés pénzt szerezne az emberektől– tette hozzá.
Pálfalvi Milán megjegyezte, tévút az emberek érdekével szemben politizálni, elvégre a politika van az emberért és nem fordítva, ahogyan ezt a kormány döntéseinél is láthatjuk. A dugódíj bevezetésének gondolata a baloldal megszorító politikájába teljes mértékben illeszkedik. – Nincsenek az emberek érdekét szolgáló programjaik, ezért állhatnak elő ilyen elképzelésekkel, mint amilyen a dugódíj bevezetése is – zárta az elemző.
Fotó: Mirkó István