Valakik a késésre panaszkodnak, valakik arra, hogy koszosak a kocsik, nyáron pedig elviselhetetlen hőség van bennük.
A legnagyobb vasutas szakszervezet elnöke szerint 100-140 milliárd forintra lenne szükség például a karbantartásra a vasútnál ahhoz, hogy megfelelő színvonalon működhessen az állami vasúttársaság. Emellett a távolsági buszokkal is össze kellene hangolni a menetrendet, így ugyanis többen utaznának vasúton is.
„Az a ráhordó hatás például, ami a mellékvonalakról a fővonalra rá kellene, hogy hordja – a Volántársaság – az utazó közönséget, ez, hogyha valóban összehangolt lenne, akkor a három ülésen három utas utazna” – véli Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke.
A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint sok felső vezetékük akár 40 éves is lehet, ami komoly karbantartást igényel. De próbálják visszacsábítani az utasokat: Homolya Róbert szerint negyven emeletes motorvonatot vesznek, ezek a jövő év végéig állnak szolgálatba, ezzel összesen több, mint 11 ezer plusz ülőhely lesz az elővárosi szerelvényeken. De fejlesztik a pályákat, így gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek majd a vonatok.
„A legfőbb cél, hogy a nagy forgalmú, nagyobb vidéki városaink felé 160 km/órás sebességgel tudjanak közlekedni a szerelvények. Egy megújult, adott esetben új kocsiflottával, személykocsi flottával. Ugye ebben az IC plusz gyártása, az Szolnokon megindult. És bizony, hogyha 160-nal tudnak ezek a vonatok közlekedni ezeken a szakaszokon – ugyanúgy, mit az elővárosban – jobb alternatíva lesz felszállni egy vonatra, mint adott esetben autópályán, ne adj Isten, egy nagy város elején dugóban, akár busszal, akár autóval közlekedni” – fejtette ki a MÁV vezetője.
Homolya Róbert szerint ez 2022-re meg is valósulhat, a fejlesztésekre az Unió 1500 milliárd forintot ad.