A szentesi műszaki ezred katonái gyakorlott mozdulatokkal szerelték össze a pontonhídelemekből álló kompot, majd motorcsónakokkal a parthoz húzták, hogy a több tonnás járművek ráhajthassanak.
– A szentesi ezred katonái 60 hídkompot üzemeltetnek, kettő PTSZ-M típusú közepes lánctalpas úszó gépkocsival vettünk részt eme bemutatón. Ez jelenleg 25 fő személyállományt illetve az elmondott technikai eszközöket érintette – közölte Nagy Gábor, az I. Hídépítő Század parancsnoka.
A vízi bemutató a kétéltűek felvonulásával folytatódott. A Szovjetunióban gyártott járművet 1965-ben rendszeresítették az egykori Magyar Néphadseregnél. Katasztrófahelyzetekben ma is használják.
– Bizonyítottuk itthon is és külföldön is, hogy a magyar honvédség egy olyan megbízható szervezete a közigazgatásnak, amelyre mindig lehet számítani. Sajnálatos módon ebben az évben volt is erre alkalom, volt is erre igény, utalok csak a március közepén a hóhelyzetbe való részvételünkre, az árvízi védekezésben, ahol több mint 6500 katona vett részt – mondta Domján László vezérőrnagy.
A Magyar Honvédség műszaki alakulatai a délszláv háború idején számos pontonhidat építettek, amivel kivívták az amerikaiak elismerését is.
A bajtársi találkozót 17. alkalommal szervezték meg. „A a nyugdíjas klub tagjai, megfogadtuk, hogy amikor megszűnt Csongrádon a honvédség 1991-ben, a katonai hagyományokat tovább kívánjuk ápolni, és amennyire módunk és lehetőségünk van, katonai programokat szervezünk” – mondta Ágoston Imre nyugalmazott ezredes, a Béri Balogh Ádám Honvéd Klub elnöke.
A bemutató végén a nézők is felülhettek a kétéltűekre.