A világjárvány a biztosítások közül leginkább az utasbiztosítások piacán mutatott zuhanórepülést, ellenben más termékek esetében növekedés jellemezte a tavalyi évet. Hála a tudatosabb ügyfeleknek, a hosszú távú megtakarítások új kötései is nőttek, de az OVB Magyarország véleménye szerint a járvány nyomában járó gazdasági bizonytalanság arra készteti világszerte az embereket, hogy gondolják át, belevágnak-e egy ilyen megtakarításba.
A németországi hátterű cég, amelynek anyavállalata 2020-ban ünnepelte 50. születésnapját, a koronavírus betörése előtt állította fel azt a stratégiát, amelyet a pandémiás helyzet nem tudott megtépázni, csupán felgyorsította azokat a már elkezdett folyamatokat, amelyek középpontjában a digitálisan támogatott "papírmentes" személyes tanácsadás áll. Az OVB már a járvány elején átállt az online találkozókra és rendezvényekre, hogy tanácsadóit mindig napra készen tájékoztathassa. Mivel a cég munkatársainak átlagéletkora 30 év körüli, nem is okozott nehézséget számukra az átállás. Ráadásul, miután az ügyfelek nagy része is otthonról dolgozott, rugalmasabbá vált a virtuális térben történő találkozók megszervezése is azok körében, akik számára a járványkezelés miatt kialakult bizonytalan helyzetben felértékelődött a pénzügyi biztonság témája. Náluk leginkább a lakásbiztosítások, balesetbiztosítások, kockázati életbiztosítások iránt nőtt meg a kereslet.
Az OVB Magyarország tapasztalatai alapján a COVID első hulláma alatt a kormány családsegítő intézkedései továbbra is népszerűek voltak, így a különféle biztosítások és megtakarítások mellett a banki termékeket, például a Babavárót és a CSOK-ot a korábbi időszakoknál is több ügyfél kereste.
MTI