Módosította a napokban a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a kivitelező Homlok Építő Zrt. a Szeged–Hódmezővásárhely tram-train építési szerződését az uniós közbeszerzési értesítő hirdetménye szerint.
A kivitelezési összeg nem változott, az érintett szerződés vállalkozói díja 3,2 milliárd forint. Az érintett feladat a tram-train járműveinek takarítására és karbantartására szánt járműtelep építése Szeged-Rendező állomáson. A remízben nyolc jármű rendszeres karbantartásait lehet majd elvégezni. A vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll majd.
Egy nagy belmagasságú, teljes hosszán daruzott, két javítóvágányos karbantartócsarnokból, egy nagy belmagasságú, középaknás esztergacsarnokból, valamint a karbantartócsarnok északi oldalfalához csatlakozó, földszintes kialakítású, kiszolgáló épületrészből. Hódmezővásárhelyen ősszel már próbaüzem kezdődik, az év végére pedig a nagyvasúti vonalon teljes lehet a közlekedés. A nagyvasúti részen folyamatosan dolgoznak, minden esély megvan arra, hogy decemberben helyreáll a Békéscsaba–Hódmezővásárhely–Szeged közötti nagyvasúti közlekedés.
Az egész világon komoly gondokat okoz a koronavírus, azonban a tram-train munkálatai folytatódnak. Konda Imre főmérnök a Promenád.hu-nak elmondta, hogy jelenleg 25-30 fő dolgozik otthonról: ők azok, akik a tervezéssel, illetve a papírmunkával foglalkoznak.
Az építkezésen körülbelül harminc munkás dolgozik kis csoportokban, a személyes érintkezést kerülik, valamint kézfertőtlenítő is a rendelkezésükre áll. Ezenkívül a csoportvezető minden reggel ellenőrzi, hogy egészségesek-e a munkások. A szakember kifejtette, hogy jelenleg nincs csúszás - írja a lap.
A teljes cikk ITT olvasható.