A rutintalan sofőrök jelentik a legnagyobb nehézséget a mentők számára – ugyanis vannak, akik a sziréna hangjára megijednek és ahelyett, hogy utat nyitnának a rohamkocsinak, megállnak, akadályt képezve. A többi közt ilyen rutinfeladatokat gyakoroltak a mentők a Hungaroring tanpályáján.
„Nem biztos, hogy nekünk az a lényeg, hogy mi irdatlan sebességgel és akár a körúton 160 km/h–al robogjunk, hanem, hogy folyamatos legyen ez a közlekedés. Akkor értékes másodperceket takarítunk meg, ha nem kell teljes mértékben megállnom” – mondta Őri Kiss Zsolt, mentőgépkocsi-vezető, vezetéstechnikai instruktor.
A mentőautóban dolgozóknak nehezebb a betegellátását biztosítani, ha az autónak folyamatosan fékeznie kell. A mentő vezetőjének egyszerre kell figyelnie a forgalomra és a betegellátásra. A mentőszolgálat szóvivője azt mondja, éppen ezért jó lenne ha az autósok jobban figyelnének és biztosítanák a könnyebb közlekedést.
„Mi igyekszünk stabilizálni a beteg állapotát és úgy indulunk el a kórház felé, hogy az a pár másodperc már ne számítson, amivel esetleg később érünk oda. Mindenesetre előfordul, hogy a szállítás közben is ellátást kap a beteg, ezért nem mindegy a mentődolgozóknak sem, hogy a mentőautónak vészfékeznie kell, vagy esetleg egyenletesen haladhat” – mondta Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője.
Nemcsak a hétköznapi forgalom, az időjárás is nehezítheti a mentők munkáját. A tanpályán például azt is gyakorolhatták, hogy mit kell tenni, ha megcsúszik a kocsi.
„Minden évben valamely közhasznú feladatot ellátó szervezetnek lehetőséget biztosítottunk, hogy a járművezetőiket képezzék. Korábbi években már itt jártak az Országos Rendőr-főkapitányság vezetői, a Katasztrófavédelem gépjárművezetői, és idén második alkalommal ismét az Országos Mentőszolgálat járművezetőinek biztosítunk lehetőséget” – mondta Szabó Imre, a Groupama Biztosító Szolgáltatási Centrum főosztályvezetője.
A Hungaroring tanpályáján 300 mentős gyakorolhatott.