A Gyurcsány-kormány 2007-ben szüntette meg a személyszállítást a Csorna–Pápa vonalon. Három évvel később, 2010 nyarán újraindult a forgalom. Magyar Zoltán volt szanyi önkormányzati képviselő arról tájékoztatott, tavaly 45 ezren utaztak ezen a vonalon, az utasszám pedig folyamatosan emelkedik. Az áprilisi menetrend-változással azonban itt 17 vonattal kevesebbet rendelne meg a MÁV-tól az állam. Magyar Zoltán úgy látja: az, hogy a 22 vonatot 5-re csökkentik, azzal fog járni, hogy az utaslétszám drasztikusan visszaesik.
A műemléki védettség alá került, ugyancsak 2010-ben újraindított bakonyi vasútvonalon is jelentős lesz a járatritkítás. A Bakonyvasút Szövetség alelnöke szerint a változások a dolgozni és iskolába járókat érintik a legrosszabbul. Kancsal Károly elmondta: vizsgálják, hogy a munkába és tanulni járóknál a ritkítás milyen hátránnyal járna. „Most higgadtnak kell lenni, és megvizsgálni az ügyet; szeretnénk, ha államtitkár úr a Bakonyvasút Szövetséggel is tárgyalna az ügyben” – fogalmazott.
Ezt kezdeményezte Völner Pálnak eljuttatott levelében egy győri, és egy Veszprém megyei fideszes országgyűlési képviselő is. Az infrastruktúráért felelős államtitkár telefonon annyit közölt, hogy jövő héten folytatódnak az egyeztetések a menetrendváltozásokról. Azt mondta: ott szűnhet meg több járat, ahol a párhuzamos közlekedés miatt a távolsági autóbuszjáratok jó összeköttetést biztosítanak.
Az új menetrend április 15-én lépne életbe.