Terc: A meleg propaganda, kicsit másképp, avagy környezetünk valódi védelme
Hír TV
2019. augusztus 28., szerda 21:05
Augusztusban sor került az első magyarországi nyílt homoszexuális propagandára vagy reklámra. A tiltakozásokat követően a cég levette a plakátokról a homoszexuális párokat. A hirdetéseket sokan látták, köztük gyermekek is. Miért probléma ez? Milyen hatása lehet ezeknek a reklámoknak? Vezette fel a műsor első felének beszélgetését a műsorvezető Földi-Kovács Andrea.
„Szerintem az egyik hatása az lehet, hogy antropológiai abszurdumokat próbál elfogadtatni az emberekkel. Másrészt nem tudom, hogy egy világcég, ami profitot termel és mondjuk üdítőt árusít világszerte, milyen jogon szól hozzá egy ilyen eléggé sokrétű filozófiai, antropológiai, jogi vitához. A cég profiljába tudtommal ez nem tartozik bele."
- válaszolta a Mandiner.hu publicistája, Szilvay Gergely.
Minden ötödik fiatal vallja magát a heteroszexuálistól eltérő szexualitásúnak. Befolyásolják-e ezek a kampányok a fiatalokat? Ha igen, mennyiben? - folytatódott tovább a beszélgetés.
Bese Gergő katolikus pap a műsornak már korábban is vendége volt. Először egy két évvel ezelőtti adásra gondolt vissza. Ezt követően, a hasonlóságok alapján meg is jegyezte, hogy sajnos ezen a téren azóta sem sokat változott a helyzet.
„Rosszabb a helyzet, mert mindig próbálgatják az ingerküszöbünket, hogy meddig tudnak elmenni. Most egy terméket úgy adnak el, hogy egy gyönyörű ortodox templomot látunk és a kereszt hirtelen eltűnik a tetejéről. Mennyire fogják az emberek azt mondani, hogy ebből most már elég volt? Mennyire mondják azt, hogy jó, most már ez is az életünk része? Most már az előszobából, beléptek a nappaliba - ezzel a Coca-Cola reklámmal. Ez volt az első olyan utcai reklámfelületen való megjelenés, ahol kimondottan ezt a fajta életmódot népszerűsítették. Amikor romokban áll a magyar társadalomban a család, amikor a gyermekeink kétharmada csonka családban nő fel, nem egyenlő a verseny. Én örülnék annak, ha válaszként épp családokat látnék. Mondjuk az aluljárókban kiplakátolva, és látnám azt, mint ami Amerikában is ki van írva: Ma megölelted már a gyermekedet? Ma adtál puszit a felségednek? Valami olyan, amivel mi is azt tudnánk mondani, hogy megmutatjuk, hogy van az éremnek egy másik oldala is.”
- fogalmazta meg Bese Gergő.
Most csak az egyiket igyekeznek ránk erőltetni. Ez a gyermekeket nagyon nagy mértékben befolyásolja. Manapság a legtöbb sorozatban és filmben is szinte már kötelező elemként jelennek meg a nem heteroszexuális szereplők, akik szinte kivétel nélkül pozitív figurák. Holott például a lakosság néhány százalékát foglalják magukban.
A különféle vallások homoszexualitáshoz való hozzáállásáról is szó esett a műsor első felében. A legtöbb vallás ugyanis bűnként tekint a homoszexuális cselekedet minden formájára. Nehéz olyan vallást említeni, mely magát a tevékenységet nem ítéli el.
A műsor második felében a külföldi erdőtüzek során előtérbe került környezetvédelemről esett szó. A két vendég Zlinszky János, a PPKE ÁJK Környezet- és Versenyjogi Tanszékének docense és Trombitás Kristóf, publicista voltak.
A környezetvédelem egy ürügy más célok elérésére. Nem mindegy ugyanakkor, hogy mi maga a cél. A zöld politika tisztelendő, de mostanság ezzel próbálják megnyerni a szavazókat - értett egyet a két vendég.
„Van tiszta, háttérszándék nélküli környezetvédelem?”
- tette fel a kérdést Földi-Kovács Andrea.
Zlinszky János a fenntarthatóság alap problémáiról, a szükségletek, az életszínvonal változásairól beszélt. Mindaz előtérbe került, ami összefügg a környezetvédelem során felmerült kérdésekkel és problémákkal. Ezek a dolgok ugyanis mind befolyásolják a környezeti hatások által a globális felmelegedést és a környezeti változások mértékét.
A születés sztrájkmozgalma szerint, ha kevesebb gyermek születik, akkor a bolygót sem vesszük annyira igénybe - elemezte tovább a helyzetet Trombitás Kristóf.
Teljes adás:
Hír TV