2024. 07. 27. Szombat Olga, Liliána napja

Hazahúzó

Következik:

Tusványos '24 03:00

Naponta ötezren lépik át a szerb–horvát határt

2015. szeptember 28., hétfő 12:10, frissítve: hétfő 12:47

A horvátok reggel harminc autóbuszt indítottak Opatovacból a magyar határ felé, Tovarnikról pedig vonattal érkeznek Magyarország irányába a migránsok. A horvát rendőrség közlése szerint az elmúlt éjszaka hétszázan jöttek, napi szinten pedig ötezren lépik át a szerb–horvát határt. Eddig 78 ezer menekült érkezett Horvátországba.

A Berkasovo–Bapska határátkelő mindkét oldalán több mint hatvan önkéntes segít a migránsoknak: élelemmel, vízzel és ruhával látják el őket.

Az egyik német önkéntes lány tengerparti nyaralását adta fel azért, hogy bekapcsolódhasson a menekültek megsegítésébe. „Egyetemista vagyok. Azt terveztük, hogy a szünidőt a tengerparton töltjük, de hallottunk a menekültválságról, és rájöttünk, hogy éppen az érintett térségben vagyunk. Ezért eljöttünk a határra, hogy megnézzük, mi a helyzet. Végül úgy döntöttünk, hogy maradunk, és segítünk a menekülteknek” – nyilatkozta.

Az időjárás az utóbbi egy hétben jelentősen megváltozott: most leginkább meleg ruhára van szükség. „A legtöbben nagyon fáradtak, gyakran kellett várakozniuk. De nagyon hálásak és boldogok, amikor meleg ételhez jutnak, vagy a gyerekek ruhát kapnak” – tette hozzá egy másik önkéntes.

A horvátok azt állítják, hogy hétvégén általában kevesebb menekült érkezik. Lapértesülések szerint hétfőn újabb roham várható, a horvát hatóságok pedig tömegesen indítják a menekülteket a magyar határ felé, erre már egy vonat és harminc autóbusz áll készen.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!