Reklámadó: a szakmát megint kihagyták a döntésből
2015. április 9., csütörtök 20:05, frissítve: csütörtök 20:15
A kormány arról még nem döntött, hogy a kisebb médiavállalkozások mentesülnek-e a közteher megfizetése alól, és ha igen, akkor milyen árbevétel alatt lesz 0 százalékos a kulcs. A kancelláriaminiszter hangsúlyozta, hogy az 5,3 százalékos kulcs Európában a legmagasabb lesz. A reklámadó 7-8 milliárd forintot hozna évente az államkasszának, tette hozzá a politikus.
A reklámszövetség elnöke a Hír Televíziónak azt mondta: a kulcs mértéke nem lepte meg, az viszont igen, hogy a kormány nem egyeztetett a szakmával. „Lázár János úr több alkalommal is az 5 százalék körüli reklámadó kulcsról beszélt, az 5,3 százalék ily módon nem meglepő, bár hozzáteszem hogy arra számítottunk, hogy akár a Miniszterelnökség, akár a Nemzetgazdasági Minisztérium egyeztetést fog kezdeményezni velünk, mielőtt bármilyen fajta számot bejelent. Közgazdaságilag nem indokolt a reklámadó és nem támasztható alá, nem csak a kommunikációs iparágra, hanem effektíve a magyar gazdaságra gyakorolt hatása is egyértelműen negatív” – fogalmazott Urbán Zsolt.
Forrás: Hír TV