Bővítenék a reklámadó fizetésére kötelezettek körét
Reklámtáblák, szendvicsember és a tavaly átadott Groupama Aréna. Közös bennük, hogy mindegyiket érintheti a reklámadó tervezett változása. A már megszokott, az utcaképhez tartozó hirdetések után is mélyen a zsebükbe nyúlhatnak tulajdonosaik.
A tévéknek és rádióknak pedig még a saját műsorismertetőik után is kell majd fizetniük az új különadót. Lázár János kedden jelentette be, hogy még márciusban elkészítik a reklámadó módosítását, és bár a kormány szándékai szerint a kis cégeknek továbbra sem kell majd fizetniük, ezt nem biztos, hogy az Európai Bizottság is elfogadja. „Könnyen lehet, hogy a reklámadót mindenkire egyformán be kell vezetni” – erősítette meg Lázár János.
A reklámszövetség elnöke szerint a módosítás 5 százalékos drágulást hozhat a hirdetési piacon. Urbán Zsolt szerint ezt a szolgáltatók át fogják hárítani, így az emelést végül a fogyasztók fogják megfizetni. „A globális szereplőket, a meglévő versenyelőnyüket a hazaiakkal szemben tovább növeli, illetőleg a saját reklám okán minden kereskedelmi vállalkozás, minden magyarországi vállalkozás, aki egy pici zöldséges display-t fog kirakni, neki is reklámadót kell fizetni, azt gondolom, a kis középvállalkozók nagyon fontos szegmens a kormányzat számára is, hogy őket segítsük, ne pedig hátráltassuk, és innentől kezdve nemcsak a médiáról és a reklámról beszélünk” – mondta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.
A Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke arra emlékeztet, hogy egy mindenkire kivetett adónem éppen a multinacionális cégeket hozza versenyelőnybe a kis hazai vállalkozásokkal szemben. Kovács Tibor szerint sokan fognak emiatt csődközeli helyzetbe kerülni. „Jelen pillanatban a nyereséges vállalatok öt százalék vagy öt százalék alatti a profitabilitásuk, a kisebb vállalkozásoknak pedig nullszaldósak vagy veszteségesek, ami azt jelenti – a legutóbbi felmérés alapján 20-30 százaléka a médiavállalkozásoknak nullszaldós –, hogy ők biztos, hogy csődközeli állapotba kerülnének.”
A lapkiadók egyesületének elnöke hozzátette: a nyomtatott sajtót több más kormányzati intézkedés is hátrányosan érintette, a vasárnapi zárva tartás miatt például erősen korlátozottak lesznek a terjesztési lehetőségeik.
Forrás: Hír TV