Beperelhetik a brit kormányt a fuvarozócégek
2015. augusztus 10., hétfő 18:30, frissítve: péntek 15:31
Kártérítésért perelhetik a brit kormányt a fuvarozócégek, amennyiben Nagy-Britannia beváltja fenyegetését. London a migrációs krízis miatt éjszakánként lezárná a közlekedést a szigetországot Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban. Már ez eddig bevezetett szigorítások is súlyos károkat okoztak a társaságoknak.
„A forgalomlassításnak komoly hatása van a brit exportra és importra is. A becslésünk szerint a brit teherszállításban naponta háromnegyed millió font veszteséget okoz a szállítmányozó cégeknek és rajtuk keresztül 250 millió font kárt okoz a teljes brit gazdaságnak” – fejtette ki Nathalie Chapman, a londoni teherfuvarozók szövetségének elnöke.
Több hazai fuvarozó is úgy döntött, hogy már nem vállal fuvart a szigetországba. Vannak, akik még kivárnak, az érintettekkel a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete folyamatosan egyeztet.
„Egyelőre nem nagyon körvonalazódik egy olyan összefogás, ami ezt a helyzetet konszolidálná. Nekünk az a feladatunk, hogy az arra induló sofőröknek felhívjuk a figyelmét, hogy tartsák be azt a protokollt, amit az angolok előírnak, mert úgy tudnak mentesülni attól a vegzálástól, ami nagyon sokba kerül, mert ha egy menekültet elfognak a kamionban, az kétezer fontot jelent, és több hónapra lefoglalják az autót” – mondta el Dittel Gábor ügyvezető titkár.
A közlekedési államtitkár a Hír TV-nek megerősítette, a tárca egyeztetéseket kezdett Szlovéniával és a visegrádi országokkal annak érdekében, hogy az érintett fuvarozók uniós kedvezményeket vagy kompenzációt kapjanak a migrációs krízis miatt kieső bevételeikre.
„Szeretnénk, hogy a magyar árufuvarozók segítséget kapnánk ahhoz, hogy hátrányukat, amit most megnöveltek, visszacsökkentsük, és legyen esélyük, hogy ugyanolyan mértékben tudjanak munkát vállalni, mint korábban. A szlovén állam és a V4-ek is ezen dolgoznak” – fejtette ki Tasó László.
A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége ajánlásokat tett közzé az érintett gépkocsivezetők számára. Többi között a kamionok zárt terének sűrűbb ellenőrzését ajánlják és azt, hogy a sofőrök nézzenek be a jármű alá is. Mindezek rögzítésére speciális naplót is kell vezetni.