2024. 05. 21. Kedd Konstantin napja
Jelenleg a TV-ben:

Bayer show

Következik:

Híradó 15:00

Átvariálná a reklámpiacot a kormány

,

2015. május 8., péntek 18:05, frissítve: péntek 18:16

Újraszabályozná a kormány a hazai reklámpiac működését. A Napi Gazdaság azt írja: a 2016-os adócsomagban megjelenő rendelkezés szerint a reklámügynökségek nem állhatnak majd szerződéses kapcsolatban a médiacégekkel és nem kaphatnának bónuszokat a hirdetésszerzésért. A reklámszövetség elnöke szerint a módosítás miatt munkahelyek kerülhetnek veszélybe és az állam jelentős adóbevételtől esne el.

Átalakulhat a reklámozás folyamata. A kormány ugyanis a jövőben megtiltaná a reklámügynökségeknek, hogy médiacégekkel kössenek szerződést, és nem alkalmazhatják majd az eddigi bónuszrendszert sem. Ez azt jelenti, hogy ha elfogadják a jogszabályt, akkor az ügynökségek csak a hirdetőkkel állhatnának kapcsolatban, és francia mintára a reklámozó vállalkozások közvetlenül a médiumoknak fizetnének a hirdetések közléséért.

A Fidesz frakciószóvivője azt mondta, még nem látták a konkrét törvényjavaslatot, de szerinte is szükség van a módosításra. „A frakció erről még nem tárgyalt, és nem került elé maga a javaslat, de az egy fontos kérdés, hogy ennek a piacnak a szabályozását át kell tekinteni. Meg kell nézni azokat a nemzetközi példákat is, amik léteznek, mondjuk Franciaországban, ahol a bónuszrendszer is egészen máshogy működik, mint Magyarországon, hogy meg lehet-e alkotni egy jobb rendszert ezen a területen is. Ez egyelőre még kérdés” – mondta Tuzson Bence.

A szocialisták európai parlamenti képviselője szerint a javaslat akár újabb uniós eljárást is maga után vonhat. „Sajnos a magyar kormány eljátszotta a bizalmat, innentől kezdve árgus szemekkel fognak minden itthoni jogszabályt, kormányzati trükköt figyelni, és felkészülhet arra Orbán Viktor, hogy ha ő a szabadságharcát komolyan gondolja, akkor Magyarországnak egyre több kárt okoz. Reklámadó és még néhány tucat ügyben zajlik eljárás Magyarország ellen, a legszigorúbb eljárásra készülhet a magyar kormány” – mondta Ujhelyi István.

A Magyar Reklámszövetség szerint az átalakítás drágítani fogja a reklámokat és csökkenti az erre fordítandó forrásokat. „Ez az intézkedés az ehhez közvetetten vagy közvetlenül kapcsolódó piaci szereplőket azonnal és károsan fogja érinteni, ami az év végén áfa- és egyéb befizetésekben fog lecsapódni. Maximum 10-12 százalékos bónuszról beszélhetünk, ami a hirdetőknél landolt. Ez a 10 százalék hiányozni fog a rendszerből, és az várható, hogy ennyivel lesz drágább a hirdetés, de nem a nagy hirdetők hanem a közepes és kisebb hirdetők számára” – mondta Urbán Zsolt, a szövetség elnöke.

A törvényjavaslat a Napi Gazdaság információi szerint a jövő héten kerülhet az Országgyűlés elé.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!