2024. 06. 16. Vasárnap Jusztin napja
Jelenleg a TV-ben:

Televíziós vásárlási műsorablak

Következik:

Szélesvásznú történelem - Szinbád 11:05

Veszélyben a fővárosi közlekedés?

2015. június 22., hétfő 19:24, frissítve: hétfő 20:05

Elmaradt Orbán Viktor és Tarlós István találkozója, amelyet a főpolgármester kezdeményezett a BKV finanszírozásáról. A főpolgármester ezért levélben fordult a miniszterelnökhöz, amelyben jelezte, hogy a BKV működőképessége érdekében szükséges a városvezetés által kért 15 milliárd forint. Tarlós István jelezte: a viták ellenére kedden, a Fővárosi Közgyűlésben megszavazzák, hogy a Dagály uszoda kerüljön állami fenntartásba.

„52,3 milliárd forint adósságot vállaltunk át, 60 milliárd forintnyi kezességet vállalunk a 3-as metró felújításának érdekében” – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Lázár János múlt heti tájékoztatása után kért személyes találkozót a miniszterelnöktől a főpolgármester. Tarlós István azt kifogásolta, hogy a kancelláriaminiszter bejelentése eltér a korábbi megállapodástól, amelyről Orbán Viktorral állapodott meg. A találkozó elmaradt, ezért levélben kért tájékoztatást Budapest vezetője.

A TV2 reggeli műsorában Tarlós István arról beszélt, hogy a főváros betartja korábbi vállalását és kedden állami fenntartásba adják a 2017-es vizes-világbajnokság egyik helyszínét, a Dagály uszodát. „A kormány vagy az állam átvállalja a BKV adósságát, ez van expressis verbis a törvényben. Mi átadjuk holnap a Dagályt, de kérni fogjuk a kormány, hogy az ez évi működési hiányát a BKV-nak, ami huszonöt éve minden évben jelentkezik, csak korábban nagyobb mértékű volt, szíveskedjék ezzel egyidejűleg pótolni” – fogalmazott Tarlós István.



A főpolgármester megismételte, hogy ajándékba nem adhatják az államnak a több mint 4 milliárd forintot érő létesítményt. A BKV adósságátvállalásáért pedig hálás, de az sem lehet cserealap. A fővárosi MSZP szerint a forráshiány jelentősen veszélyezteti a fővárosi közlekedést. „A járatritkítás nagyon nagy arányú lenne, nagyjából harmadossal lehetne számolni. Ez nagyjából a mai eddig 6 perc volt, az 8-9 lenne a jövőben vagy adott esetben egy-egy vonalat meg kellene szüntetni, ha másképp nem működik, de bízzunk a józan észben, napi 15 milliárd forint adót fizetnek a fővárosiak, ha a BKV megállna, akkor ennyi kiesést jelentene a kormányzat számára” – nyilatkozta az MSZP-s fővárosi képviselő, Horváth Csaba.

A fideszes Németh Szilárd szerint sem lehet megszüntetni a közlekedési vállalat állami támogatását. „A BKV nagyon sokat lépett előre, szerintem a szolgáltatás színvonalában akár az elektronikus jegyrendszerre gondolok vagy a járatsűrűségre, de még nincs optimális állapotban a budapesti közlekedés. Szerintem belső struktúraváltásokkal sok minden megteremthető a BKV-nál. Ezért minden jel azt mutatja, hogy szükség van az állami támogatásra” – szögezte le a fideszes országgyűlési képviselő.

A kormány döntése értelmében 2016-ban 40 milliárd forintot fog kapni a BKV, 2017-ben 37 milliárd forintot, 2018-ban pedig 33 milliárdot.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!