Tarlós: Patópálosra sikerült a beruházás
Megérkezett az 1-es villamos Újbudára – olvasható az Etele úti végállomás egyik hirdetőtábláján. A főpolgármester, miután átvillamosozott a Rákóczi hídon Pestről Budára, újságíróknak arról beszélt, hogy a híd húsz év után nyerte el valódi funkcióját.
„Az 1-es vonal újbudai meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta állandóan napirenden volt, kicsit Pató Pál-szerűen, »mindig ráértek arra még«…” – fogalmazott a főpolgármester. A 2010 után alakult Fővárosi Közgyűlés adott új lendületet az 1-es villamos meghosszabbításának, tette hozzá Tarlós István. A politikus kitért arra, hogy a kormány szerdai döntése értelmében mégis jut uniós pénz a főváros tömegközlekedésére.
– Hát, kérem most is írják meg, Tarlósék szereztek, kaptak 340 milliárdot Budapest fejlesztésére, ahogy a káröröm szólt még decemberben is, hogy nem fogunk egy fillért sem kapni. Azt hiszem, ahhoz képest ez egy más felállás, egyben bizonyítja a kormány és a városvezetés együttműködésének eredményességét is – jegyezte meg a főpolgármester.
A 3-as metró felújítása már ismert, újdonság viszont, hogy a Keleti pályaudvar és Újpalota között villamosvonal épül, miként az is, hogy az M1-es és az M7-es autópályák közös bevezető szakaszánál 1000 férőhelyes P+R parkolót alakítanak ki az ingázóknak.
Az ünnepség után sem a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán, sem pedig helyettese, Somodi László nem nyilatkozott, illetve nem nyilatkozhatott. Az 1-es villamos vonalára év végéig 35 rövid és 12 hosszú villamost vásárol a főváros.
Forrás: Hír TV