Tarlós bizakodik, és a fővárosiak türelmét kéri
2017. szeptember 4., hétfő 18:04, frissítve: hétfő 19:49
Bár csak októbertől áll le a metróközlekedés, a felszíni munkálatok már elkezdődtek a Nyugati pályaudvarnál. A BKK azt kéri az utasoktól, ne a napi rutin szerint közlekedjenek, hanem nézzék meg a cég honlapján, mikor milyen lezárások, változások vannak. A főpolgármester is türelmet kér a felújítások idejére a budapestiektől.
„Fel vagyunk készülve arra, hogy hetekig arról megy majd a hisztéria, milyen problémák vannak a Nyugati téren, és hogy nem lehet a városban közlekedni. Kérem, lehet választani: vagy felújítjuk a metrót, és akkor ezt el kell viselni, elnézést kérünk a budapestiektől ezért, de ez ezzel jár – vagy nem lesz felújítva a metró” – mondta Tarlós István.
A főpolgármester szerint tévednek azok, akik azt mondják, megfelelő fedezet nélkül kezdik el a felújítást, mert a kormány szerződésben vállalta, hogy 137 milliárd forinttal támogatja a 3-as metró felújítását. Az MSZP szerint viszont ennyi pénzből nem lehet felújítani a földalatti vasutat.
„Azt tudjuk az eddig sikertelen közbeszerzésekből, hogy a piac 30-40 milliárddal többre árazta be a projektet, tehát hiába hivatkozik Tarlós István a 137-re, amikor a piac 170-re árazza be a munkát” – nyilatkozta Horváth Csaba frakcióvezető.
A szerződéseket ma írta alá a BKV a felújítást végző Strabaggal és a Swietelskyvel. A munkálatok a 3-as metróvonal északi szakaszán indulnak el. A Strabagnak a jövő év végére kell végeznie az állomások felújításával, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. pedig 2020 augusztusára készülhet el a vágányok és a biztosítóberendezések felújításával. Az összesen több mint nettó 70 milliárd forintos megbízás részleteiről hiába kérdeztük a cégeket.
Nyilatkozott viszont a BKV vezérigazgatója, aki azt hangsúlyozta, akkor is lesz pénz a 3-as metróvonal teljes felújítására, ha az a tervezettnél drágább lesz. Csak még azt nem lehet tudni, hogy honnan:
„A tárgyalások arról folynak, hogy ha a következő tenderek is olyan árat hoznak, amelyek meghaladják a mostani összeget, akkor mennyi pénzt tudunk bevonni EU-s forrásból és mennyit saját forrásból. A tárgyalások erre irányulnak, nem pedig arra, hogy lesz metrófelújítás vagy sem, mert mindenképp lesz, csak az összetételéről folynak tárgyalások” – jelentette ki Bolla Tibor.