Szembemegy Kósa Lajos Lázár Jánossal
Hír TV
2018. február 6., kedd 11:15
23,5 milliárd forintról indult, most 75 milliárd forintnál jár a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasúti fejlesztés költsége. Kósa Lajos szerint maga a villamosvonal olcsóbb lett, de a beruházás része a Szeged és Békéscsaba közötti vasútvonal felújítása, valamint a Szeged és Szabadka közötti villamosvonal tervezése is, ezért reális a 75 milliárdos ár.
Az uniós forrás, amit erre fel lehet használni, mintegy 22 milliárd forint, és mintegy 50 milliárd forint a hazai fejlesztési forrás. És valóban, nem mindenáron kell tram-traint csinálni, de az volt a »hüvelykujjszabály«, hogy az adott forgalmi viszonyok mellett, az adott utasforgalom mellett, 80 milliárd forintig ez egy értelmes, hasznos, jó beruházás
– jelentette ki Kósa Lajos.
Bár Lázár János korábban több lakossági fórumon is azt mondta, fel kell újítani a hódmezővásárhelyi panellakásokat, Kósa Lajos szerint értelmetlen költeni a Csengettyű közi panelházakra.
A Csengettyű utcán elvégeztük a számításokat – én is láttam –, amelyek azt mutatják: olyan állapotban van a ház, aminél ez a program értelmesebb, mint felújítani a lakásokat
– véli Kósa.
A Modern városok programban mintegy 150 milliárd forintot költenek el a Lázár János körzetéhez tartozó Hódmezővásárhely fejlesztésére.